اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس:

شعار تنش‌زدایی با آمریکا با اقتدارگرایی در تضاد است / توجه به رهنمودهای رهبری در انتخاب اصلح

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محال خواندن پیش گرفتن سیاست تنش‌زدایی با آمریکا گفت: مردم در انتخاب اصلح رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهند.

شعار تنش‌زدایی با آمریکا با اقتدارگرایی در تضاد است / توجه به رهنمودهای رهبری در انتخاب اصلح

حجت‌الاسلام محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری و شاخصه‌هایی که امام راحل بیان فرموده بودند، ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح را به صورت کامل بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود روز 14 خرداد ماه به صورت مبسوط به بیان ویژگی‌های رئیس جمهور پرداختند و خطوط کلی را تعیین کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقتدارگرایی و عزت مداری را یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور برشمرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در معرض تهاجمات و موضع‌گیری‌های استکبار جهانی قرار داشتیم اما همین قاطعیت و اقتدارگرایی است که نظام را تاکنون حفظ کرده است.

وی دغدغه دین و فرهنگ داشتن را خصوصیت دیگر رئیس جمهور یازدهم دانست و افزود: نظام ما مبتنی بر حاکمیت اسلام است و این به آن معناست که اقتصاد، عدالت، دموکراسی و آزادی باید بر اساس اسلام باشد.

عبداللهی تصریح کرد: مردم باید کسانی را بر مسند ریاست دولت بگذارند که دغدغه حاکم کردن ارزش‌های دینی و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای پیاده کردن احکام اسلامی را داشته باشد.

وی التزام به ولایت فقیه را ویژگی دیگر رئیس جمهور برشمرد و گفت: درست است که نظام جمهوری اسلامی بر پایه قوای سه‌گانه است اما ولی فقیه خطوط کلی جامعه را تعیین می‌کند بنابراین التزام عملی به ولایت فقیه یکی از معیارهای انتخاب اصلح می‌تواند باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد سخنان برخی سیاسیون مبنی بر برقراری ارتباط با آمریکا به عنوان راه برون رفت از مشکلات ابراز کرد: کسانی این سخنان را بر زبان می‌آورند که زبانی جز استعمار و سلطه ندارند.

وی با اشاره به سخن امام راحل که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» عنوان کرد این سخن به معنای آن است که رئیس جمهور باید عقلانیت و تدبیر را پیشه خود ساخته و در مجامع بین‌المللی با اقتدار حاضر شود اما ارتباطات نباید به گونه‌ای باشد که تنش ایجاد کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: سخنان ساده لوحانه در مورد ارتباط با آمریکا چراغ سبز نشان دادن به دشمن است.

وی در عین حال عنوان داشت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا نشان از آن دارد که مردم در خط امام و رهبری حرکت می‌کنند و هرگونه شعار تنش‌زدایی با آمریکا در تضاد با شعار استقلال و آزادی و اقتدارگرایی است.

انتهای پیام/78001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول