اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

فرصت تبلیغات انتخابات شوراها کافی نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت یک هفته‌ای تبلیغاتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کوتاه است.

فرصت تبلیغات انتخابات شوراها کافی نیست

جعفر قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در مورد شوراهای اسلامی زمان انتخابات محدود و لازم است در این زمینه قانون بازنگری شده و زمان بیشتری به این موضوع اختصاص یابد.

وی افزود: اگر چه برخی استدلال می‌کنند که در مورد انتخابات شوراها محیط کوچک‌تر بوده و در شهرهای کوچک و متوسط شناخت نسبی به کاندیدها وجود دارد ، اما در کلان‌شهرها برای مردم سخت است که در یک فاصله یک‌هفته‌ای گزینه مورد نظر خود را بشناسند.

قادری بیان کرد: باید این امکان برای کاندیدهای شوراها فراهم شود که در همین فرصت محدود جلسات متعددی برای معرفی خود داشته باشند چرا که در اوج تبلیغات ریاست جمهوری امکان معرفی کاندیدهای شورا از طریق بروشور، سایت‌ها و روزنامه‌ها به حداقل می‌رسد و مردم از حجم اطلاعات سر در گم می‌شوند.

این مسئول ابراز داشت: این مسائل باعث می‌شود که در بحث شوراهای اسلامی گاهی انتخاب‌ نا‌مناسب را شاهد باشیم.

قادری تصریح کرد: به هر صورت اگر در یک فضای آرام و مقایسه‌ای امکان بررسی ابعاد و زوایای زندگی یک کاندیدای شورا از قبیل تجربیات، نگاه‌ها، تخصص و جهت‌گیری‌ها فراهم آید امکان تصمیم‌گیری مناسب برای مردم وجود دارد.

کاندیداها به جای توصیف شرایط راه حل ارائه کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که به جای توصیف شرایط به ارائه راه حل بپردازند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: کاندیداها صورت مسئله را تشریح نکنند، اینکه در مورد مشکل مسکن یا تورم ابعاد و زوایای امر را توصیف کنند و به ارائه آمار و ارقام بپردازند مشکل مردم را حل نمی‌کند.

حل یک مشکل به قیمت ایجاد مشکلات دیگر

وی ادامه داد: کاندیداها باید بیان کنند که به چه شیوه‌ای می‌خواهند مشکلات را حل کنند و آیا نگاه آنها به مشکلات و مسائل کشور تک‌بعدی است یا اقتصاد را به صورت یک مجموعه می‌بینند.

قادری ادامه داد: این تجربه وجود دارد که در دولت‌های گذشته به ابعاد محدودی از اقتصاد توجه شد و اگر چه یک بخش رشد کرد، اما به قیمت ناکارآمد شدن سایر بخش‌ها بود.

این مسئول ابراز داشت: کاندیداها بیشتر به سمت ارائه راه حل و برنامه بروند و مردم نیز فضا را برای تحلیل برنامه‌ها فراهم کنند و در محافل خانگی به بحث و گفت‌وگو بپردازند و نقطه نظرات را به صورت چالشی بررسی کنند.

به گفته وی، انتخابات یک کلاس درس اقتصادی و سیاسی است که مردم نیز اطلاعات و دانش خود را بالا ببرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امکان انتقال دیدگاه و نظرات مردم به کاندیداها نیز مهیا شود برنامه‌ها جذاب‌تر شده و روش بیان نقطه‌نظرات به خواست مردم نزدیک‌تر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه متذکر شد: این فرصت وجود دارد که نظام‌های انتخاباتی دنیا به صورت تطبیقی با نظام انتخاباتی کشور مقایسه و محاسن تقویت و نقائص برطرف شود.

به گزارش فارس، بر اساس قانون برای تبلیغات نامزدهای شورا یک هفته زمان در نظر گرفته شده که این زمان از پنج‌شنبه 16 خرداد ماه آغاز و تا پنج‌شنبه 23 خرداد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول