اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

فرهنگ پوچ غرب نتیجه‌اش خودکشی است / شهدا تربیت یافته دامان علما هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: پشت کردن به فرهنگ انسانی و ارزشی نتیجه‌اش گرایش به زندگی است که در آن خودکشی و پوچ‌گرایی به اوج رسیده است.

فرهنگ پوچ غرب نتیجه‌اش خودکشی است / شهدا تربیت یافته دامان علما هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد و 360 شهید والامقام فصل بهار اردبیل در مسجد سرچشمه این شهر اظهار داشت: اگر امروز شاهد آن هستیم که 300 نفر از سربازان آمریکایی در خاور‌میانه دست به خودکشی می‌زنند به معنا و مفهوم آن است که فرهنگ پوچ غرب و تفکر مادی‌گرایی، تجاوز، ظلم و تعدی به نقطه پایانی رسیده است که در مقابل چنین فرهنگی، فرهنگ شهادت و ایستادگی ملت ماست که روز به روز ابهت می‌یابد.

وی با تجلیل از شهدای والامقام خطه اردبیل به عنوان بنیانگذار مذهب تشیع و تربیت‌یافتگان علما و فرزانگان مختلف خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب در یک فصل‌الخطاب آشکار اعلام کردند که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، به خوبی در‌می‌یابیم که حضور در محافل شهدا با نیت و انگیزه الهی و تبعیت از مکتب ولایت سرانجامش جز سعادت و کمال نیست.

امام جمعه همدان یادآور شد: اگر امروز به احترام شهدا و مقام و منزلت آنها در این مکان مقدس گرد هم آمدیم و شهادت‌نامه شهدا را مرور کرده و بستر عمل به آن را فراهم می‌آوریم این حرکت کمتر از خود شهادت نیست.

محمدی با یادآوری اینکه فلسفه و حقیقت شهادت جز عروج به عرش و آرام گرفتن در جوار و رحمت الهی پاداش دیگری ندارد، گفت: شهادت آخرین خاکریز کمال بشریت است به طوری که در روز قیامت هر شهید والامقام بیش از 70 هزار نفر از دوستداران و صالحان را شفاعت می‌کند و در وانفسای قیامت که بازار دست به دامان صالحان شدن داغ است شفاعت آنها بسیار کارساز است.

وی عنوان کرد: حتی پیامبران الهی و بالا مرتبه نیز از شهدا آرزوی شفاعت خواهند داشت و از همین روست که سخن گفتن از شهید و شهادت سهل و ممتنع است.

خادمان نظام حرمت‌دار خون شهدا و آرمان ناب آنها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در همدان بیان داشت: نباید به خاطر مطامع دنیا خون شهدا و ارزش‌های ناب و آرمانی آنها را زیر‌سوال ببریم چرا که هر کس در هر مسئولیتی باید حرمت‌دار این گنجینه ارزشی باشد.

محمدی شهدا را صاحبان جلال و شوکت و پرچمداران هویت و عزت واقعی توصیف کرد و افزود: جامعه‌ای که امام و شهدا را فراموش کند هدف و آرمانش گم شده و در نتیجه خدا را نیز فراموش خواهد کرد که این فراموشی نتیجه‌اش عصیان و تمایل به طاغوتیان روزگار است.

وی تصریح کرد: در روز قیامت و دادگاه عدل الهی قلم علما و جهاد آنها در کفه ترازوی سنجش سنگین‌تر از خون شهداست چرا که شهدا تربیت‌شدگان مکتب علما و بزرگان جامعه هستند.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر امام راحل و فقهای ربانی و شهیر مانند مقدس اردبیلی نبودند امروز امکان نداشت که شهید و شهادت معنا پیدا کند و شهدای ما همتراز کشته‌های جنگ‌ها و میدان مبارزات دیگر بودند.

محمدی گفت: اگر رهروی علما و فقهای مجاهد نبود امروز به جای شهادت فرهنگ خودکشی و صدها آموزه غلط غرب رایج بود اما با وجود علما و روحانیون برجسته و امام راحل شهید و شهادت در این کشور معنا پیدا کرد.

وی تاکید کرد: اگر مداد علما افضل خون شهداست بدان جهت است که انسان‌های با فضیلت، با قلم و بیان خود سرنوشت ارزشی و شهادت‌گونه را برای نسل آینده رقم می‌زنند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: بعد شخصیتی امام در حوزه تربیت انسان‌های وارسته و شهدای گرانسنگ مورد غفلت واقع شده است که بهتر است در این زمینه تحقیقات و بررسی‌های عمده صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود اذعان داشت: اگر علما در این عرصه پیشقدم نشوند مکتب شهید و شهادت بی‌معناست و در طول تاریخ این بزرگان جامعه بودند که دین و معنویت مردم را از خطرات و آسیب‌ها در امان نگه داشتند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول