اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3/ استاد حوزه علمیه قم:

حماسه 15 خرداد به نسل امروز شناسانده شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: حماسه 15 خرداد باید به نسل امروز و آینده این مملکت شناسانده شود.

حماسه 15 خرداد به نسل امروز شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در جمع مردم این شهر، شناساندن حماسه 15 خرداد سال 42 به نسل آینده را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری حماسه 15 خرداد 1342، اظهار کرد: در 15 خرداد 1342 زمانی که ملت دید رژیم ستمکار پهلوی در صدد قدرتمندتر کردن دولت‌های غربی در کشور است و تمام اعتقادات آنها به تمسخر گرفته شد و حتی به قرآن اعتنایی نمی‌شود و جایگاه روحانیت ارزشی ندارد، برای دفاع از تمام این ارزش‌ها وارد میدان شدند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام راحل درباره حماسه 15 خرداد به ملت فرمودند 15 خرداد را شما اقشار مختلف ملت ایجاد کردید و حق بزرگی به گردن انقلاب دارید و ولی نعمت ما هستید.

وی با بیان اینکه امام (ره) به ملت ایران هویت بخشید، متذکر شد: امام (ره) به ما هویت جدیدی داد و اگر امام (ره) و انقلاب نبود امروز ما از اسلام و معارف و اهل بیت (ع) چیزی نمی‌دانستیم.

فاضل لنکرانی اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امام (ره) ولایت فقیه را برای ما به یادگار گذاشت و ولی فقیه شخصیتی است که غیر از اسلام و مصالح ملت به چیزی نمی‌اندیشد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از همه جهات به تمام مسایل سیطره کامل دارند، ادامه داد: در کجای دنیا می‌توان رهبری را مشابه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیدا کرد که تمام وقت خود را صرف اسلام، مردم، عزت و استقلال کشور کنند.

این استاد حوزه، حمایت مردم از رهبری به عنوان رکن بزرگ انقلاب و امانت امام راحل را موجب بقای انقلاب دانست.

وی درباره موج بیداری اسلامی در مناطق مختلف جهان، اذعان کرد: امروزه بخش عظیمی از بیداری اسلامی معلول انقلاب ما است و ملت‌های مختلف دنیا راه مقابله با ظلم و شجاعت و حریت را از انقلاب ایران فرا گرفته‌اند.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود، یادآور شد: در کشور مشکلات اقتصادی و... وجود دارد و نمی‌توان ادعا کرد که ملت از همه نظر در رفاه کامل به‌سر می‌برند که البته بروز این مسایل به دلیل بی‌تدبیری برخی از مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نباید دلیل شود تا در انتخابات حضور نداشته باشیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر با تعمق مسئولان مشکلات برطرف شود و بار دیگر ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در 24 خرداد حماسه‌ای عظیم بیافرینند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول