اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جم:

157 نفر وارد شوراهای شهر و روستای شهرستان جم می‌شوند

معاون فرماندار جم گفت: 157 نفر وارد شوراهای شهر و روستای شهرستان جم می‌شوند.

157 نفر وارد شوراهای شهر و روستای شهرستان جم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمد مصلحی‌پور ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان جم با نامزدهای انتخابات شورای شهر جم با تسلیت سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین 15 خرداد و همچنین شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) بر ضرورت شرکت پر شور مردم در انتخابات تاکید کرد.

معاون فرماندار جم در این نشست از حضور نامزدها قدردانی کرد و همگان را به تمکین از قانون و تبعیت از مقررات دعوت کرد.

مصلحی‌پور، با تشریح روند ثبت‌نام انتخابات شورای شهر و روستا در جم، خاطر نشان کرد: در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در جم در مجموع 341 نفر نامزد شده‌اند که از این تعداد 157 نفر به عنوان عضو اصلی، سکانداری شوراهای شهر و روستا را بر عهده خواهند گرفت.

وی آغاز تبلیغات کاندیداها را 16 خرداد ماه ذکر کرد و افزود: نامزدهای انتخابات فقط به معرفی خود بپردازند و از تخریب دیگر نامزدها خودداری کنند؛ به هواداران و مسئولین ستادها نیز توصیه شود تا از رفتارهای مغایر با اخلاق و قانون خودداری شود.

مصلحی‌پور ایجاد فضای صمیمی را در رقابت‌های انتخاباتی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: نامزدها سعی کنند در فضایی کاملا دوستانه فعالیت انتخاباتی خود را انجام دهند تا در این انتخابات نیز چون سایر انتخابات‌ها، سربلندی شهرستان و مردم شهرستان بار دیگر رقم بخورد.

معاون فرماندار جم همچنین در پاسخ به سئوال دو تن از کاندیداهای ساکن در شهرک پردیس جم در ارتباط با عدم تخصیص صندوق اخذ رای شورای شهر به شهرک پردیس، گفت: با وجود آنکه اسلام آباد و شهرک پردیس در طرح جامع شهری قرار دارند اما به دلیل آنکه در تقسیمات کشوری هنوز ابلاغی مبنی بر قرار گرفتن این دو قسمت در حوزه شهر، ابلاغ نشده است، مانند سال‌های گذشته، اسلام آباد دارای شورای اسلامی مستقل و شهرک پردیس هم بدون صندوق اخذ رأی شورای شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در تقسیمات کشوری، شهرک پردیس جزء شهر محسوب نمی‌شود و لذا ساکنین شهرک پردیس در صورت پیروزی در انتخابات شورای شهر، باید محل سکونت خود را به شهر انتقال دهند در غیر این صورت حضور منتخبان غیر ساکن در محدوده شهر، در شورای شهر، منتفی می‌شود.

معاون فرماندار جم گفت: ثبت‌نام نامزدها در هر حوزه انتخابیه‌ای بلامانع است مشروط بر اینکه در صورت پیروزی، محل سکونت خود را به همان حوزه انتخابیه انتقال دهند.

مصلحی‌پور با اشاره به اینکه هر فرد باید فقط در حوزه محل سکونت خود به نامزدهای شوراها رأی دهد و هیچ کس نمی‌تواند در محلی غیر از محل سکونت به نامزد حوزه دیگر رأی دهد افزود: هیئت اجرایی انتخابات می‌تواند از رای دادن افراد غیر ساکن در حوزه دیگر جلوگیری کند.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول