اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شهریار:

400 هزار شهریاری مجاز به شرکت در انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات شهریار گفت: 400 هزار نفر از مردم این شهرستان امسال واجد شرایط حق رای هستند.

400 هزار شهریاری مجاز به شرکت در انتخابات هستند

سید علی اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات افرادی که در روز رای گیری 18 سال تمام داشته باشند، می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: بر این اساس تمام متولدین پیش از 24 خرداد ماه سال 1374 به عنوان واجد شرایط حق رای در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به شمار می‌آیند.

اینالو ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 1390 جمعیت شهرستان شهریار در مجموع و با احتساب 7 شهر بالغ بر 568 هزار و 406 نفر بوده است.بر اساس این آمار، شهر شهریار دارای جمعیتی بالغ بر 328 هزار و 191 نفر، اندیشه 86 هزار و 211، باغستان 59 هزار و 678، وحیدیه 28 هزار و 363، فردوسیه 23 هزار 782، شاهد شهر 21 هزار 503 و صبا شهر 20 هزار و 678 نفر بوده که البته طی یک سال و نیم اخیر جمعیت این شهرستان اندکی تغییر کرده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شهریار در پاسخ به این پرسش که واجدین شرایط حق رای در این شهرستان چه تعداد هستند؟ گفت: آمارهای رسمی در این زمینه را باید سازمان‌های مسئول به ویژه سازمان آمار و ثبت احوال اعلام کنند.

اینانلو افزود: به هر حال پیش‌بینی می‌کنیم که افراد 18 سال تمام و تمام متولدین پیش از 24 خرداد سال 1374 در شهرستان شهریار بالغ بر 400 هزار نفر هستند که در روز انتخابات می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک شناسایی معتبر از جمله شناسنامه در انتخابات شرکت کنند.

وی متذکر شد: تعداد واجدین شرایط حق رای دقیق شهرستان شهریار از سوی سازمان‌های مربوطه از جمله تعداد رای اولی‌ها اعلام خواهد شد.

* تمام تمهیدات برای برگزاری انتخابات حداکثری در شهریار فراهم شده است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شهریار افزود: هدف اصلی این ستاد ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، حداکثری و با نشاط است و خوشبختانه با همکاری تمام عوامل اجرایی و نظارتی در انتخابات مقدمات تحقق این مهم فراهم شده است.

اینانلو در پایان تاکید کرد: در حال حاضر شهریار آماده برگزاری انتخابات بوده و به طور قطع در روز 24 خرداد مردم ولایی این شهرستان با حضور گسترده در انتخابات کاندیدای مورد نظر خود را با رای حداکثری انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/2302/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول