اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله فاضل لنکرانی:

روحانیت تنها حلقه اتصال بین مردم و دین هستند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه دولت‌های غربی از قدرت ایران اسلامی به خاطر وجود روحانیت در هراس هستند، گفت: روحانیت تنها حلقه اتصال بین مردم و دین هستند.

روحانیت تنها حلقه اتصال بین مردم و دین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله محمدجواد لنکرانی امروز در جمع مردم این شهر در مصلای امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه اسلام با کوشش روحانیت به جایگاه امروزی خود دست یافته است، اظهار کرد: هویت اصلی روحانیت حفظ اسلام، قرآن و دفاع از اهل بیت (ع) است.

وی افزود: اگر مراجع تقلید حضور نداشتند حلال و حرام معنا نداشت و یقیناً شرایط اسفناکی در جامعه حاکم می‌شد.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر جدا کردن روحانیت از اسلام در خارج و داخل کشور شنیده می‌شود، گفت: دشمنان و دنیای استکبار همواره در تلاش هستند تا روحانیت را از صحنه بیرون کنند و برای این منظور مدتی است که مسئله جدا ساختن روحانیت از اسلام را مطرح کرده‌اند و عده کمی از افراد گمراه نیز در داخل کشور این موضوع را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جدایی روحانیت از اسلام ممکن نیست، افزود: روحانیت متولی، مبین و پاسدار دین مردم است و ائمه معصومین (ع) در بهره‌گیری از حضور روحانیت در زمان غیبت کبری (عج) برای دینداری در روایات مختلف به مردم بارها تأکید داشتند.

فاضل لنکرانی ادامه داد: اگر امروزه ما گوهر ولایت فقیه را در اختیار داریم به خاطر حضور موثر روحانیت در زوایای مختلف جامعه است و اگر روحانیتی در کار نبود ما ولایت فقیه نداشتیم.

وی متذکر شد: اگر امروزه ما در مقابل قدرت‌های استعماری جهان محکم ایستاده‌ایم و آمریکا و دیگر دولت‌های ‌غربی از قدرت ایران اسلامی در هراس هستند به خاطر حضور روحانیت است و تنها حلقه اتصال بین مردم و دین روحانیت هستند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما به هر عمامه به‌سری روحانی نمی‌گوییم و روحانی دنیاطلب نیست و فریب ظواهر دنیوی و عنوان و منصب را نمی‌خورد و امام راحل با آن همه عظمت و رهبر معظم انقلاب خود را خدمتگزار مردم می‌دانستند و می‌دانند.

انتهای پیام/2300/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول