اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردسکن:

مدیریت زکات در جامعه اسلامی برعهده روحانیت است

امام جمعه بردسکن گفت: روحانیون جزو پرچمداران تبلیغ زکات هستند و مدیریت زکات در جامعه اسلامی برعهده روحانیون گذاشته شده است.

مدیریت زکات در جامعه اسلامی برعهده روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الاسلام علی اصغر امینی عصر امروز در گردهمایی روحانیون و مبلغان بردسکن اظهار کرد: روحانیون در منبرهای خود مسایل شرعی و احکام مربوط به زکات را بیان کنند و بازوان قوی در کنار کمیته امداد

امام خمینی(ره) برای این فریضه واجب الهی باشند.

وی به عوامل خشکسالی با استفاده از روایات ائمه پرداخت و افزود: مباحث مربوط به خشکسالی باید ریشه آن در روایات و احادیث قران مورد بررسی قرار گیرد. 

امینی با بیان اینکه بیش از 85 درصد جمعیت شهرستان بردسکن به نوعی به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، از روحانیون خواست محصولاتی که مشمول پرداخت زکات می‌شود را برای مردم بیان کنند.

وی  با اشاره به شعار امسال خاطر نشان کرد: تحقق حماسه اقتصادی در گرو حماسه سیاسی است که می‌طلبد روحانیون نیز به عنوان سربازان ولایت، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.

امینی افزود: ملاک و معیار روحانیون فقط فرمایشات مقام معظم رهبری است و نباید روحانیون از کاندیداهای خاصی جانب‌داری کنند.

در ادامه علی اصغر اسدی، مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن از همکاری روحانیون در اجرای برنامه‌های این نهاد قدردانی کرد و افزود: سال گذشته دو میلیارد ریال زکات مردم از سطح شهرستان بردسکن جمع‌آوری شد که یک میلیارد و 950 میلیون ریال در قالب زکات عمرانی برای فعالیت‌های عمرانی روستاها از جمله تعمیر و احداث مساجد و تکایا هزینه شده است.

وی با توجه به آیات و روایات به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: پرداخت زکات دارای آثار و برکاتی است که می‌طلبد همه ادارات و خیران به ویژه روحانیون در راستای فرهنگ‌سازی مناسب در بحث زکات تلاش کنند.

اسدی از اجرای طرح مسجد محوری در مساجد روستاها خبر داد و گفت: تاکنون در 30 مسجد این طرح اجرا و قرارداد لازم با هیئت امنای مساجد منعقد شده است.

وی برگزاری گفتمان‌های دینی و نشست‌های چهره به چهره و برگزاری جلساتی با روحانیون، بخشداران و دهیاران را در بحث زکات از برنامه‌های ستاد زکات شهرستان برشمرد و گفت: به منظور جمع‌آوری زکات از روستاها یک رابط زکات، در نظر گرفته شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن افزود: تاکنون 30 درصد از کشاورزان منطقه که مشمول پرداخت زکات هستند شناسایی و در 12 روستای شهرستان نشست‌های چهره به چهره با این قشر برگزار شده است.

انتهای پیام/70021/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول