اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند خبر داد

حفر چاهک برای دامداران حاشیه دریاچه هامون

فرماندار هیرمند گفت: برای دامداران حاشیه دریاچه هامون در شهرستان هیرمند، چاهک حفر می‌شود.

حفر چاهک برای دامداران حاشیه دریاچه هامون

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سلطانعلی دهمرده پیش از ظهر امروز در بازدید از مناطق عشایری شهرستان هیرمند اظهار داشت: عشایر مرزنشین شهرستان هیرمند در قالب هشت فروشندگی تعاونی عشایری شامل فروشندگی‌های ملاعلی، ملادادی، تپه برینگ، لنگر، اکبرآباد، خاکسفیدی، شندک کیان آباد و شندک شریف آباد است.

وی افزود: جمعیت عشایری شهرستان هیرمند یک‌هزار و 900 خانوار با جمعیتی بالغ بر هفت هزار و 200 نفر در حاشیه دریاچه هامون در 17 کانون استقرار دارند.

فرماندار هیرمند بیان کرد: جمعیت دامی عشایر شهرستان، 70 هزار رأس دام سبک و سه هزار رأس دام سنگین است.

دهمرده بیان داشت: شهرستان هیرمند تنها شهرستانی است که تمامی تعاونی‌های عشایری دارای جایگاه‌های عرضه مواد سوختی استاندارد هستند.

وی اذعان داشت: بیشترین کوچندگان خارج از استان مربوط به هیرمند است که حدود 200 خانوار از آنها نیز از اداره منابع طبیعی خراسان جنوبی مجوز پروانه چرای دام در منطقه ییلاقی سربیشه را اخذ کرده‌اند.

فرماندار هیرمند در ادامه گفت: با توجه به اینکه مناطق مسکونی عشایر این منطقه در انتهای خط انتقال آب روستایی قرار دارند بنابراین با افت فشار آب مواجه هستند که این مشکل عمده این منطقه در فصل گرما برای تأمین آب شرب دام‌ها است.

دهمرده افزود: برای حل مشکل آب عشایر، یک دستگاه بیل مکانیکی به مدت یک ماه در منطقه‌ای که عشایر به چرای دام مشغول هستند مستقر و به حفر چاهک در محل‌های مورد نظر دامداران اقدام می‌کنند.

وی متذکر شد: ضروری است که کار انتقال آب با لوله به داخل مراتع و ایجاد مخزن ذخیره آب، توزیع تانکر چهار هزار لیتری چهار چرخ به تعداد 35 دستگاه، توزیع تانکر 1000 لیتری و دو هزار لیتری ثابت به تعداد 500 دستگاه در دستور کار اداره‌کل امور عشایری قرار گیرد.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول