اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

قیام 15 خرداد برگرفته از قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: ملت ایران امروز داشته‌هایش را مدیون همان حرکت عظیم 15 خرداد و 15 خرداد هم مدیون محرم و صفر است و به جرات می‌توان گفت کل پیشرفت‌ ما مدیون همان 15 خرداد است.

قیام 15 خرداد برگرفته از قیام امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با قیام 15 خرداد، اظهار داشت: بزرگداشت یاد و خاطره امام نشان از پای‌بندی مردم به نظام و استواری آن‌ها در ادامه مسیر امام است.

وی به اهمیت این قیام خونین اشاره کرد و گفت: نیم قرن از قیام و بیداری ملت ایران به رهبری امام امت و به پشتوانه مردم ولایت‌مدار و دیندار ایران اسلامی می‌گذرد که اکنون اثرات و ثمرات آن علاوه بر نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، بر مردم منطقه و بیداری ملل اسلامی آشکار و هویدا است.

باقری گفت: 50 سال قبل مردم در خواب غفلت بودند و زیر سلطه رژیم‌های پهلوی و دست نشانده‌های آمریکا در ظلم و ستم روزگار می‌گذراندند و هیچ حرکتی علیه طاغوت انجام نمی‌دادند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: 15 خرداد سال 42 سبب بیداری ملت ایران و از صحنه خارج کردن رژیم منفور طاغوت از ایران شد که به دنبال آن اکنون شاهد رسوخ بیداری اسلامی در میان سایر ملل اسلامی در جای جای دنیا هستیم.  

باقری به بیداری‌ها و حرکت‌های کنونی و اخیر در کشورهای لیبی، تونس، بحرین، یمن و عربستان اشاره کرد و گفت: این بیداری‌ها و حرکت‌ها به جد، نشات گرفته از قیام 15 خرداد سال 42 است و با الگو قرار دادن راه و روش امام خمینی (ره) در مبارزه با طاغوتیان و ستمگران است.

وی تصریح کرد: ملت ایران امروز داشته‌هایش را مدیون همان حرکت عظیم 15 خرداد و 15 خرداد هم مدیون محرم و صفر است و به جرات می‌توان گفت کل پیشرفت‌ ما مدیون همان 15 خرداد است.

باقری توجه و پاسداری از 14 خرداد را همانند 15 خرداد مهم دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که صاحب روز 14 خرداد، 15 خرداد را خلق کرد و بزرگداشت یاد و خاطره امام پس از گذشت 34 سال از تولد انقلاب نشان از پای‌بندی مردم به نظام و استواری آن‌ها در ادامه مسیری است که انتهای آن به زانو درآوردن حاکمان ستمگر و طاغوتیان عالم است.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول