اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان اعلام کرد

اختصاص 450 سهمیه استخدامی به فرزندان شاهد و ایثارگر

استاندار کردستان گفت: سهمیه 450 نفر در زمینه استخدامی در ادارات و سازمان‌‌های دولتی استان به فرزندان شاهد و ایثارگر کردستان تعلق گرفت.

اختصاص 450 سهمیه استخدامی به فرزندان شاهد و ایثارگر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا شهبازی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش استانی پدران آسمانی که به مناسبت سالروز میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) و آزادسازی خرمشهر با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مدیران و مسئولان استان همواره خادمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است، گرچه این خدمت‌ها در مقابل ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا بسیار ناچیز است.

وی رفع دغدغه مسایل و مشکلات ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را از وظایف مهم مسئولان و مدیران استان برشمرد و اضافه کرد: در همین راستا با تمام توان و همت مسئولان مسئله اشتغال فرزندان شاهد را سروسامان دادیم که امیدواریم ظرف ماه‌های آینده تعدادی از نیروهای تحصیلکرده و دیپلم‌های فرزندان شاهد استخدام شوند.

استاندار کردستان بیان کرد: همچنین 500 نفر از فرزندان تحصیلکرده و دارای مدرک دیپلم شاهد و ایثارگر استان در سازمان‌ها و ادارات دولتی استان استخدام شدند.

شهبازی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی چند ماه اخیر، تصریح کرد: استان کردستان در سطح کشور تنها استانی بود که از محل اخذ مجوز دولت برای به‌کارگیری نیروهای انسانی در ادارات و سازمان‌ها آزمون استخدامی برگزار کرد.

وی یادآور شد: از آنجا که آزمون استخدامی استانداری‌ها از طرف دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی مورد اعتراض قرار گرفت، اما با تدابیر مسئولان و مدیران استان از محل مصوبات و مجوزهای دولت این آزمون برگزار شد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت استخدام را خودم پذیرفتم، افزود: یک‌هزار نفر در این استخدامی شرکت کردند که پس از مراحل گزینش و استخدامی، در ادارات و سازمان‌ها به زودی استخدام می‌شوند.

شهبازی اضافه کرد: در آزمون استخدامی خردادماه سال گذشته با شرکت 250 نفر و استخدامی مهرماه گذشته شهرداری‌های استان با شرکت 168 نفر و استخدامی اسفند ماه گذشته با حضور یک‌هزار نفر، سهمیه استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر به 450 نفر می‌رسد.

وی از به‌کارگیری 110 نفر از فرزندان معظم شهدا دارای مدرک زیر دیپلم خبر داد و اظهار کرد: در راستای تامین نیروی انسانی کارخانه لاستیک بارز و پتروشیمی کردستان از تعداد دیگری از فرزندان شاهد استان نیز به‌کارگیری خواهد شد.

استاندار کردستان به فعالیت کارخانه روکش ام‌دی‌اف تنها واحد تولیدی سطح کشور در کردستان اشاره کرد و افزود: برای تامین نیروی انسانی این کارخانه نیز که به 110 نفر نیاز است، از فرزندان معظم شهدا و ایثارگران به‌کارگیری خواهد شد.

شهبازی تجلیل و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا را وظیفه همه مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی استان عنوان کرد و گفت: بازدید و سرکشی از خانواده‌های شهدا سالانه 2 بار و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنان از اهم وظایف مسئولان است.

وی به فعال شدن شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کردستان اشاره کرد و برنامه مستمر دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا را در راس همه برنامه‌های مهم استان دانست.

استاندار کردستان به بحث انتخابات ماه جاری و خلق حماسه سیاسی در این ماه اشاره کرد و افزود: باید سعی شود استان کردستان در این حماسه مهم سیاسی جزو استان‌های برتر کشور باشد و آن حماسه سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده در استان تحقق یابد.

شهبازی به پیام دیگر مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همدلی و مشارکت مردم استان کردستان در خلق حماسه اقتصادی نیز کمک کنیم و در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و سرمایه‌گذاری با مشارکت بیشتر مردم جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/79005/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول