اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد

خادمان مساجد آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بیمه خادمان مساجد آذربایجان غربی در دست اقدام است.

خادمان مساجد آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ساخت مساجد توسط افراد خیر صورت می‌گیرد، ولی چند سالی بود که دولت بودجه‌ای را برای ساخت مساجد قرار می‌داد و این بودجه توسط اداره اوقاف و امور خیریه به مساجد هزینه می‌شد.

وی افزود: در بحث مساجد نیز وقف‌هایی داریم، به طوری که بیشتر موقوفات ما مربوط به مساجد است.

مصائبی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت مساجد در بعضی از موارد زمین توسط افراد خیر وقف شده و هزینه ساخت آن را نیز ما با جذب اعتبار از خیران تهیه می‌کنیم و یا در زمینه‌ای نیز مسجد از درآمد موقوفه ساخته می‌شود.

وی افزود: ساخت مسجد توسط خیرین صورت می‌گیرد و آنجایی که در زمینه هزینه ساخت مسجد موقوفه دارند، از موقوفه ساخته می‌شود.

مصائبی به موقوفه شهرستان تکاب برای ساخت مسجد اشاره کرد و عنوان داشت: ما تاکنون 700 میلیون تومان برای ساخت این مسجد هزینه کردیم که هم اکنون در حال اتمام بوده و در اشنویه نیز اعتبار ساخت مسجد از موقوفاتش صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات اوقاف در زمینه بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تجهیز و تعمیر بقاع متبرکه با کمک‌هایی که توسط خیران و یا مبالغی که مردم در ضریح می‌ریزند تامین شده که این مبالغ در همین مورد هزینه می‌شود.

مصائبی اضافه کرد: در زمینه بقاع متبرکه اعتباری جذب نشده و اعتباری نیز به این بخش اختصاص نیافته و معمولا ما از طریق خیران و یا وام‌هایی که از سازمان اخذ می‌شود بقاع متبرکه را تعمیر و تجهیز می‌کنیم و تمام این عملیات توسط اوقاف صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: بهترین عملکرد برای اداره اوقاف همان بیمه‌ای است که برای خادمین مساجد انجام می‌شود.

وی افزود: افراط و تفریط‌هایی نیز در این زمینه وجود داشت که امید است این موضوع اصلاح شود.

مصائبی اضافه کرد: چند سالی بود که خادمین با حقوق بسیار کم در مساجد خدمت می‌کردند و بیمه نداشتند که دولت موافقت کرد تا از طریق سازمان اوقاف این کار انجام شود به طوری که خادمین تمام مساجد و حسینیه‌هایی که در تمام شبانه‌روز نماز و مراسمات برگزار می‌کنند از طریق هیئت امنا و امام جماعت مساجد به این سازمان به منظور بیمه شدن معرفی می‌شوند. 

انتهای پیام/61009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول