اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران خبر داد

تخریب 15 واحد مسکونی بر اثر رانش زمین در چالدران

فرماندار چالدران گفت: به دنبال رانش زمین و بارش شدید باران، به 15 واحد مسکونی در دو روستای مخمور و بلبچی این شهرستان به شدت آسیب وارد شد.

تخریب 15 واحد مسکونی بر اثر رانش زمین در چالدران

احمدرضا قلی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان، اظهار داشت: به دنبال رانش زمین و بر اثر بارش شدید باران، به 15 واحد مسکونی در دو روستای مخمور و بلبچی این شهرستان به شدت آسیب وارد شد.

وی با اعلام این مطلب که بارش شدید باران و تگرگ در روزهای گذشته خسارت جدی به اراضی کشاورزی شهرستان چالدران وارد کرد، افزود: بارش‌های اخیر به 150 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اعم از گندم، یونجه، جو و چمن خسارت زد و بر محصولات کشاورزی آسیب رساند.

قلی‌پور تصریح کرد: بارش‌های اخیر به بیش از 200 هکتار از مراتع درجه یک این شهرستان با پوشش گیاهی 100 درصد نیز آسیب وارد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان بارندگی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از 147 میلی‌متر رسیده، خاطرنشان کرد: چالدران از هشت شهرستان نخست کشور در میزان بارندگی‌ها اعلام شده است.

قلی‌پور از تخریب 15 واحد مسکونی در دو روستای مخمور و بلبچی این شهرستان بر اثر رانش زمین خبر داد و گفت: این رانش زمین به دنبال بارش شدید باران و با توجه به مستعد بودن منطقه به رانش زمین اتفاق افتاده که سبب تخریب 80 درصدی این منازل مسکونی شده است.

فرماندار چالدران با اعلام این مطلب که ارزش ریالی خسارات وارد شده در دست بررسی است، اعلام کرد: اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این شهرستان، با همکاری بخشداری‌ها درصدد تعیین ارزش ریالی خسارات وارد شده هستند.

قلی‌پور اذعان داشت: به محض مساعد شدن شرایط جوی، نسبت به بازسازی و یا احداث منازل مسکونی آسیب دیده این شهرستان اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/61009/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول