اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

پیشرفت فیزیکی 58 درصدی پروژه‌های ملی خراسان‌رضوی

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی گفت: طبق نتایج حاصل از دور دوم بازدیدهای تیم نظارت عالیه از شهرستان‌های خراسان‌رضوی، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ملی این استان 58 درصد است.

پیشرفت فیزیکی 58 درصدی پروژه‌های ملی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن کوهی ظهر امروز با اشاره به اینکه این میزان پیشرفت فیزیکی مربوط به 187 پروژه با اعتباری بالغ بر 943 میلیارد تومان است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این مقدار مشهد با 486 میلیارد تومان و جغتای با 0.8 میلیارد تومان به ترتیب بیشترین و کمترین سهم از پروژه‌های ملی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل با 14 پروژه به مبلغ 497 میلیارد تومان بیشترین تعداد پروژه و بودجه را دارا است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی و پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان‌رضوی، پیشرفت فیزیکی 100 درصدی داشته‌اند.

وی ادامه داد: پروژه‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای با 89 درصد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 88 درصد و میراث فرهنگی با 87 درصد پیشرفت فیزیکی در رده‌های بعدی قرار دارند.

کوهی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهرستان‌های جغتای، چناران، کاشمر و کلات را 100 درصدی عنوان کرد و افزود: مشهد با 84 درصد و قوچان با 82 درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه‌ها، در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی در مورد نتایج این مرحله از بازدیدها گفت: 2.8 پروژه‌های ملی خاتمه یافته و 89 درصد در حال اجرا، 6.5 درصد عقب‌تر از  برنامه هستند و 1.4 درصد نیز آغاز به کار نکرده‌اند.

کوهی با بیان اینکه پروژه‌ها به لحاظ کیفیت نسبت به مرحله قبل روند صعودی را طی کرده‌اند، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده  1.4درصد عالی، 88 درصد خوب و 6.7 درصد متوسط ارزیابی شدند و پروژه ضعیف نداشتیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ملی به لحاظ تعداد 10 درصد پروژه‌های استانی و به لحاظ اعتبار دو برابر پروژه‌های استانی هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی وضعیت پیشرفت پروژه‌های ملی در شهرستان‌های تربت حیدریه، رشتخوار و مه ولات را نامناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: نتایج کامل ارزیابی‌های این دفتر به به شورای فنی استانداری و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شده است.

انتهای پیام/70002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول