اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد

اتمام پروژه ملی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از اتمام پروژه ملی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در استان خبر داد.

اتمام پروژه ملی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا  از اتمام پروژه ملی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از تیرماه سال 1390 در استان آغاز و در اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید و به حول و قوه الهی در 6 ماهه نخست سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در این طرح ملی تعداد یک میلیون و 911 هزار و 625 سند ولادت و وفات استان به صورت فایل الکترونیکی درآمده و در دسترس همه ادارات ثبت احوال سراسر کشور قرار می‌گیرد تا فرد با مراجعه به اداره محل سکونت صرف نظر از محل صدور  شناسنامه خود  قادر به دریافت همه خدمات سجلی  باشد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد اسناد ولادت استان را یک میلیون و 500 هزار و 179 و تعداد اسناد وفات را 411 هزار و 446 سند برشمرد و گفت: بنا بر اعلام مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور صد درصد اسناد استان بر روی پایگاه داده‌ها بارگذاری شده است.

وی اظهار کرد: این طرح شامل سه مرحله اسکن اسناد، داده آمایی اطلاعات اسناد و ارسال و بارگذاری اسناد بر روی پایگاه اطلاعات داده‌های سازمان است.

زاهدی‌نیا یادآور شد: در این طرح ابتدا اسناد ولادت و سپس اسناد وفات استان به صورت آرشیو الکترونیکی درآمدند.

وی مزایای این طرح را ارائه تمام خدمات سجلی در اداره محل سکونت بدون در نظر گرفتن محل صدور، افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان، افزایش طول عمر اسناد سجلی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفاده‌های متعدد، کاهش هزینه‌های مربوط به بایگانی سنتی اسناد، رضایت‌مندی مراجعان و صرفه جویی در وقت، افزایش ضریب امنیت اسناد سجلی، صرفه جویی در وقت عنوان کرد.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول