اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد

اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پروژه کاداستر اراضی ملی بر روی 3 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سراسر کشور انجام می‌شود.

اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، محمدصادق خیری که در کارگاه ملی آموزشی رؤسای ادارات ممیزی اراضی استان‌های سراسر کشور در شیراز حضور داشت با بیان اینکه مسئله ممیزی اراضی موضوعی بسیار حساس بوده و نیاز به دقت فراوان دارد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان پایدار کردن اعتبار برای پروژه کاداستر اراضی ملی بوده که در سال جاری اعتبار لازم برای انجام آن در سطح 3 میلیون هکتار از راضی منابع طبیعی کشور تامین شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: این امر می‌تواند نویدبخش شروعی خوب در راستای تثبیت مالکیت دولت به روش مدرن باشد.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد اراضی دولتی در سطح کشور سنددار شده ابراز داشت: آنچه که ما در پروژه کاداستر به دنبال آن هستیم انجام اصلاحات بر روی نقشه‌های قدیمی و انجام کار بر روی باقی‌مانده عرصه‌ها و در نهایت ورود این اطلاعات به سامانه‌ای بوده که زیرساخت نرم‌افزاری آن توسط اداره ثبت اسناد مهیا شده است. 

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی روسای ممیزی اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور به مدت دو روز و به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بدون حضور رسانه‌ها در شیراز برگزار شد.

در این کارگاه مباحثی از قبیل بررسی وضعیت پرونده‌های اعتراض به ملی شدن اراضی در دبیرخانه‌های هیئت تعیین تکلیف اراضی اختلافی، نحوه تعامل ادارات منابع طبیعی و دبیرخانه‌های هیئت تعیین تکلیف اراضی اختلافی با شعب ویژه و بررسی فعالیت‌های ممیزی و تفکیک انفال ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول