اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توزیع برق بهار خبر داد

مطالبات یک‌میلیارد و 898 میلیون تومانی شرکت برق بهار

مدیر توزیع برق بهار از مطالبات یک میلیارد و 898 میلیون تومانی این شرکت از مردم،‌ ادارات و دستگاه‌های مختلف در شهرستان بهار خبر داد.

مطالبات یک‌میلیارد و 898 میلیون تومانی شرکت برق بهار

امیر مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به 41 هزار و 359 مشترک برق در شهرستان بهار اظهار کرد:‌ یک هزار و 545 پست هوایی، 17 پست زمینی و 24 فیدر در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: احداث 17 کیلومتر خط 20 کیلوولت و 87 دستگاه پست هوایی نیرورسانی برون‌سپار از جمله اقدامات این مدیریت در سال گذشته بوده است.

مدیر توزیع برق بهار تصریح کرد: در رابطه با مسکن مهر شهرستان بهار نیز 270 متر شبکه هوایی 20 کیلوولت، چهار دستگاه پست هوایی 250 کیلوولت آمپر و یک کیلومتر کابل‌کشی فشار ضعیف زمینی طی سال 91 احداث شده است.

وی با اشاره به احداث یک کیلومتر خط 20 کیلوولت هوایی توسعه و احداث رینگ خط جانبازان ـ‌ بهادربیگ بیان داشت:‌ از دیگر اقدامات اجرایی ما می‌توان به احداث شبکه فشار ضعیف به طول چهار کیلومتر و نصب یک هزار و 644 مورد کنتور مشترکان اشاره کرد.

مظاهری از کاهش 10 درصدی پیک بار در شهرستان بهار خبر داد و گفت:‌ کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی طی چند سال متوالی و انتخاب شدن به عنوان واحد نمونه در بین شهرستان‌های استان از دیگر افتخارات مدیریت توزیع نیروی برق بهار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برقدار کردن 44 مورد از چاه‌های آب کشاورزی در این شهرستان یادآور شد: طی سال گذشته 20 حلقه چاه و 24 مورد بارانی با توجه به محدودیت واگذاری انشعاب که از طریق وزارت نیرو اعلام شده بود، برقدار شدند.

مدیر توزیع برق بهار تصریح کرد: کاهش قطعی برق، خدمت‌رسانی به مردم، پاسخگو بودن، رسیدگی به موقع و احترام به مراجعان، کمتر شدن مشکلات نسبت به سال‌های گذشته، بهتر شدن روشنایی معابر و برق‌رسانی به تمام مناطق شهرستان از جمله اهداف توزیع نیروی برق شهرستان بهار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این مدیریت در خصوص مدیریت مصرف و پیک‌سایی ابراز داشت: استفاده از لامپ کم‌مصرف در معابر عمومی،‌ تعویض کنتور‌های مشترکان پرمصرف با کنتورهای سه تعرفه، اخطار به مشترکان پرمصرف، نصب ساعت فرمان نجومی و تعدیل دائم روشنایی معابر از جمله فعالیت‌های ما در این راستا بوده است.

مظاهری اضافه کرد:‌ از دیگر برنامه‌های ما می‌توان به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها و آموزش‌های حضوری برای مشترکان با مصارف غیرعادی، تعویض سیم‌ها با سیم روکش‌دار در مناطق دارای درخت، پیگیری و قرارداد 20 ساعته کشاورزی اشاره کرد.

وی اظهار داشت:‌ بازدید و مشاوره با مراکز صنعتی در راستای تشویق در عدم مصرف در ساعات پیک بار، برگزاری جلسات و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف در زمینه مدیریت مصرف و جلب همکاری کشاورزان نیز از دیگر اقدامات ما در راستای مدیریت مصرف و پیک‌سایی به شمار می‌رود.

* بهره‌برداری از 5 پروژه عمرانی در بهار

مدیر توزیع برق بهار با بیان اینکه هزینه تولید برق در ساعات نخستین شب سه برابر ساعات شبانه‌روز است، افزود: باید از وسایل پرمصرف در ساعاتی غیر از ساعات اوج بار استفاده کرد چرا که احتمال بروز خاموشی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: توجه به برچسب انرژی هنگام خرید وسائل خانگی، رعایت تنظیمات مناسب سیستم‌های سرمایش و گرمایش ساختمان‌ها، آشنا کردن فرزندان با فرهنگ صرفه‌جویی منطقی انرژی، کنترل قبض‌های برق هر دوره و حساس بودن نسبت به میزان مصرف برق از مهمترین نکات صرفه‌جویی در مصرف برق است.

مظاهری با اشاره به اجرای پنج پروژه عمرانی در شهرستان بهار تصریح کرد: این پروژه‌ها طی سال گذشته و با اعتبار 2 میلیارد و 605 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی تأکید کرد: از جمله پروژه‌های عمرانی ما رینگ خط بهادربیگ ـ جانبازان بود که با احداث 160 متر شبکه زمینی فشار متوسط و 970 شبکه هوایی فشار متوسط با هزینه 570 میلیون ریال اجرایی شد.

مدیر توزیع برق بهار با اشاره به پروژه مسکن مهر 320 واحدی بهار گفت: این پروژه نیز با احداث 260 متر شبکه فشار متوسط هوایی، چهار دستگاه پست هوایی 250 کیلووات و یک هزار و 120 کابل‌کشی فشار ضعیف و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار به طول 4 هزار و 500 متر با اعتبار 550 میلیون ریال، افزایش قدرت پست مارال ماشین با اعتبار 120 میلیون ریال و روشنایی معابر میدان حسن قشلاق با اعتبار 65 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی ما بوده است.

مظاهری با اشاره به مصرف برق تعرفه کشاورزی گفت:‌ آبیاری در ساعات غیر پیک، انتخاب پمپ‌ها و موتورهایی با راندمان بالا، استفاده از سیستم آبیاری بارانی به جای روش غرقابی، سرویس و تعمیر مرتب تجهیزات برای افزایش راندمان و استفاده از کانال‌های بتنی به جای کانال‌های سنتی موجود از جمله راهکارهای بهینه‌سازی در مصرف برق تعرفه کشاورزی به شمار می رود.

وی تأکید کرد:‌ از دیگر راه‌های بهینه‌سازی در مصرف برق تعرفه کشاورزی نصب خازن مناسب روی موتورها به منظور تأمین توان راکتیو مورد نیاز، جایگزینی الکتروپمپ‌های شناور به جای الکتروپمپ‌های شفت و غلافی، استفاده از استخر و مخازن آب برای ذخیره آب برای بهره‌برداری در زمان پیک مصرف شبکه، بازدید تمام تأسیسات و اصلاح پروانه بهره‌برداری است.

مدیر توزیع برق بهار در پایان با اشاره به مطالبات یک میلیارد و 898 میلیون تومانی برق بهار خاطر نشان کرد:‌ مردم و مسئولان با پرداخت به موقع قبوض خود می‌توانند شرکت توزیع نیروی برق بهار را در زمینه خدمات‌رسانی بهتر و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله احداث شبکه‌های جدید، اصلاح و بهینه‌سازی خطوط و روشنایی معابر یاری کنند.

انتهای پیام/89006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول