اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حل مشکلات اقتصادی اولویت کاری رئیس جمهور آینده باشد

یکی از اولویت‌های کاری رئیس جمهور آینده توجه به وضع اقتصادی و مشکلات ناشی از آن است که باید نسبت به سر و سامان دادن اوضاع همت گمارد.

حل مشکلات اقتصادی اولویت کاری رئیس جمهور آینده باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرقند، شمارش معکوس برای روز سرنوشت‌ساز انتخابات 24 خرداد آغاز شده است روزی که حماسه سیاسی رقم خواهد خورد و برای همیشه در تاریخ به یادگار خواهد ماند، اما مردم از رئیس جمهور دور یازدهم انتظاراتی دارند.

انتخابات یازدهم که متفاوت از انتخابات قبلی خواهد بود چرا که این دوره شرایط حساس خودش را دارد تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری و کاهش ارزش پول ملی و مسائل سیاسی و فرهنگی ایران امروز همه دست به دست هم داده تا بر حساسیت این دوره از انتخابات افزوده شود.

خواسته‌ها و انتظارات مردم از رئیس جهموری آینده هم می‌تواند حول همین محورها باشد.

شاید مهم‌ترین خواسته ملت ایران، حل مشکلات اقتصادی باشد، اما این تتها مطالبه نیست مردم ما انتظارات دیگری هم از رئیس جمهوری آینده کشور دارند. به همین بهانه خبرنگار فارس به سراغ مردم شهرستان قصرقند رفته تا نظرات آنان را در این باره جویا شود که با هم می‌خوانیم.

پیرزنی که به همراه نوه‌اش به داروخانه آمده بود تا داروهایش را تهیه کند در حالی که به گرمی جواب سلام را می‌دهد گفت: جوانان این منطقه بیکار هستند من از رئیس جمهور آینده می‌خواهم که به فکر جوانان باشد و بیشتر به آنها توجه کند تا جوانان شایسته‌ای که می‌توانند برای کشور و منطقه مفید باشند انرژی آنها در راه کارهای نادرست صرف نشود.

فاطمه بلوچی افزود: از بس برای بیکاری پسرم حرص و جوش خورده‌ام به این حال و روز افتاده و بیمار شدم، بالاخره هر کس رئیس جمهور شد به فکر رفع بیکاری جوانان باشد من یک مادرم و نمی‌توانم جوانم را ببینم که چگونه عمر و استعدادش تلف می‌شود و همیشه زانوی غم در بغل دارد.

این شهروند اضافه کرد: دولت می‌تواند با احداث کارخانه‌های مختلف به کار جوانان منطقه کمک کند و آنها را به زندگی امیدوار سازد.

وی ادامه داد: مطالبه دیگر من از رئیس جمهور این است که یک بیمارستان برای مردم شهرستان قصرقند احداث کند تا مجبور نشوند برای مدوا به شهرستان‌های دیگر بروند و هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شوند.

یک جوان قصرقندی هم گفت: مهم‌ترین خواسته من از رئیس جمهور این است که علاوه بر حل مشکلات اقتصادی و تورم، مشکل مرزها را هم در نظر بگیرد و درصدد رفع آن برآید.

محمد حنیف‌درزاده افزود: رئیس جمهور آینده باید مرزها را بازگشایی کند تا واردات مواد غذایی از کشور همسایه پاکستان انجام گیرد البته باید جلوی قاچاق کالا هم گرفته شود، اما در چارچوب یکسری قوانین درست که به مردم و به ویژه نیروی کار جوان لطمه وارد نشود.

این جوان ادامه داد: وجود مرز در استان ما یک فرصت است و می‌شود با کارهای درست و بزرگ همراه با سرمایه‌گذاری از آن استفاده بهینه در زمینه ایجاد اشتغال کرد.

وی بیان داشت: باز شدن مرز از بسیاری خلاف‌ها و بزهکاری‌ها جلوگیری می‌کند در عین حالی که زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال مردم منطقه خواهد بود.

یکی از فرهنگیان شهرستان قصرقند هم عنوان کرد: مردم ما در طول سال‌های اخیر فشارهای اقتصادی زیادی را تحمل کرده‌اند و قیمت‌ها هم به طرز وحشتناکی چندین برابر شده است.

انور زین‌الدینی اضافه کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه مردم گرانی است، بهبود وضعیت معیشتی مردم، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد بازارچه‌های مرزی و اولویت دادن به مناطق محروم از مهم‌ترین مسائلی است که رئیس جمهور آینده باید به آنها توجه کند.

کشاورزی که مشغول چیدن انبه نارس بود با رویی گشاده از ما پذیرایی کرد و در ارتباط با مطالباتش از رئیس جمهور آینده گفت: مهم‌ترین خواسته من از رئیس جمهور آینده این است که مشکل گرانی را حل کند تا وضع معیشتی مردم بهتر شود.

اسحق غلامی ادامه داد: من پسرم را دو ماه قبل به خاطر بیماری و نداشتن پول از دست دادم مجبور بودم برای مداوا به شهرستان‌های دیگر بروم، اما نتوانستم پول درمانش را پرداخت کنم و جوانم را به خاطر مشکلات مالی و هزینه زیاد درمانی از دست دادم این در نظام جمهوری اسلامی انصاف نیست.

وی خاطرنشان کرد: اما خدا را شکر می‌کنم و باید به فکر دیگر فرزندانم باشم و الان هم فصل انبه است و با فروش آن می‌توانم تا حدودی خرج خانواده‌ام را تأمین کنم.

از غلامی پرسیدم مگر دولت به شما یارانه نمی‌دهد؟ در جوابم پوزخندی زد و یادآور شد: کدام یارانه!؟ این 45 هزار تومان هم شد یارانه؟ به خدا زندگی من قبل از هدفمندی یارانه‌ها بهتر بود.

وی گفت: یارانه‌ها باعث تشدید اعتیاد در بین جوانان شده است، معتادان به راحتی پول مواد تأمین می‌کنند تازه معتادان نزد مواد فروشان حساب دارند تا سر ماه بدهی خود را بپردازند آن هم با پول یارانه خودشان!

این باغدار ادامه داد: خدا کند رئیس جمهور آینده درد این ملت را بفهمد و فقط شعار ندهد مردم دیگر از شعار دادن خسته شده‌اند به جای این کارها عمل کنید، به فکر کشور و ملت باشید این وظیفه همه مسئولان است.

این تنها بخشی از خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرستان قصرقند بود که مطمئنا مطالبه اکثر ایرانیان هم است امیدواریم رئیس جمهور آینده در اولویت اول اقتصاد کشور را سر و سامان دهد تا بعد از حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی هم رقم بخورد.

-------------------------

گزارش: امان‌الله عزیزی

-------------------------

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول