اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

دسترسی به آمار صحیح از اهداف پیشگیری از وقوع جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: یکی از مهمترین ساز و کارهای دستیابی به اهداف مورد نظر دسترسی به آمار صحیح و معتبر است.

دسترسی به آمار صحیح از اهداف پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مجید اکبرپور اظهار داشت: هر ساز و کاری که بتواند در مسیر پیشگیری از وقوع جرم کمک کند جزو اهداف پیشگیرانه این معاونت خواهد بود.

اکبرپور ادامه داد: چرا که اگر ساز و کار دولتی مشخص وجود نداشته باشد نمی‌توانیم شاهد سازماندهی ستادهای مردمی در حوزه پیشگیری باشیم.

وی در خصوص دستیابی به اهداف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: دستیابی به اهداف این معاونت امکان‌پذیر نخواهد بود مگر اینکه ساز و کارهای متناظر در این زمینه در شهرستان‌ها تدارک دیده شود، گر چه ممکن است کمبودهایی نیز در این مسیر وجود داشته باشد اما این امر دلیلی برای بی توجهی به مقوله پیشگیری نخواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: یکی از مهمترین ساز و کارهای دستیابی به اهداف مورد نظر دسترسی به آمار صحیح و معتبر است.

اکبرپور بیان کرد: ارتقای دانش نیروی انسانی در حوزه آمار و ارتباط با سازمان‌های مرتبط در حوزه آمار دو مقوله جدی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: پایه اظهار نظر مدیران آمار است بنابراین باید با ارائه آمار دقیق و صحیح از پنهان‌کاری و عدم شفافیت خارج شده و بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت اجتماعی و قضایی است و حتماً پاسخگو خواهد بود، اما ما به زمان بیشتری برای دستیابی به ساز و کارهای قابل اجرا نیاز داریم.

اکبرپور ضمن اشاره به ماحصل برنامه‌ریزی در حوزه پیشگیری گفت: باید به خروجی در امر پیشگیری از وقوع جرم توجه داشته باشیم نه صرفاً آمارهای ظاهری چرا که این گونه آمارها هدف معاونت پیشگیری نخواهد بود.

در ادامه حسن بابایی معاون مرکز مطالعات اجتماعی جرم‌شناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز گفت: جامعه‌ای که از حیث آماری دچار ابهام باشد جامعه غیرشفاف بوده و برنامه‌ریزی در آن به دشواری صورت می‌گیرد.

وی افزود: آنچه برای دستیابی به تصویری روشن از جامعه کمک می‌کند آمار است، متأسفانه آمار در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود به خصوص در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی وضعیت از حیث آمار چندان مطلوب نیست.

انتهای پیام/77002/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول