اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مواد مخدر گیلان:

جرم 52 درصد زندانی‌ها مواد مخدر است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: 52 درصد جرم زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر بوده و 82 درصد از مجرمان در زندان به نحوی وابسته به مواد مخدر هستند.

جرم 52 درصد زندانی‌ها مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد فلاح‌کریمی ظهر امروز در همایش تخصصی نقش رسانه‌های دیداری‌، شنیداری و مطبوعات در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اعتیاد را بلای خانمانسوزی دانست که موجب پاشیده شدن خانواده که یکی از ارکان اساسی جامعه است، می‌شود.

وی اظهار کرد: پاشیده شدن خانواده موجب بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، با اشاره به اینکه مواد مخدر نوعی ابزار در دست نظام سلطه است، گفت: در دنیای امروز مواد مخدر به ابزاری برای نظام سلطه مبدل شده است تا بتواند با بهره‌گیری از آن ضمن به انحطاط کشاندن جوانان، ارزش‌ها و اعتقادهای ملی‌مذهبی را نیز نابود کند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا با تزریق مواد مخدر به جامعه قدرت اندیشه را از جوانان ما سلب کند، افزود: دشمن با طراحی‌های مختلف می‌کوشد تا مواد مخدر وارد کشور شود.

فلاح‌کریمی ادامه داد: دشمن می‌خواهد با معتاد کردن جوانان قدرت فکر و اندیشه را از آنها سلب کرده و مانع از رشد و شکوفایی کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری شود.

وی با تصریح بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مدت عمر 34 ساله خود مبارزه جانانه‌ای با معضل مواد مخدر داشته است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه همه جانبه‌ای با عاملان خرید و فروش و توزیع مواد مخدر در کشور انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان وجود بیش از سه هزار و 600 شهید سرافراز در امر مبارزه با مواد مخدر را حاصل تلاش نظام اسلامی در این زمینه عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که دنیای استکبار می‌کوشد تا ایران اسلامی را جزو کشورهای مقصر در حوزه خرید و فروش و توزیع مواد مخدر به دنیا معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر در حال تبدیل شدن به یک تهدید است، متذکر شد: مواد مخدر در گذشته به عنوان یک آسیب در جامعه مطرح بود اما امروزه با توجه به گرایش مصرف مواد در جوانان در حال تبدیل شدن به یک تهدید اجتماعی است.

فلاح‌کریمی اذعان کرد: امروزه کمتر افرادی را می‌توان دید که به نحوی درگیر با این بلای خانمانسوز نباشند.

وی با بیان اینکه ذائقه مصرف مواد در افراد معتاد در حال تغییر است، گفت: امروزه گرایش به مصرف مخدر صنعتی در حال افزایش است.

این مسئول با ارائه آماری از دستگیر شدگان مواد مخدر، افزود: طبق آمار موجود در سال گذشته، 44 درصد دستگیر شدگان مربوط به مصرف کنندگان مواد مخدر از نوع تریاک و 34 درصد دستگیر شدگان نیز از مصرف کنندگان مواد مخدر شیشه بودند که اثرات مخرب و روانی فراوانی بر جامعه داشته است.

وی بسیاری از جنایت‌ها و... را ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: رنج سنی مصرف مواد مخدر در کشور در حال کاهش است.

فلاح‌کریمی اضافه کرد: طبق آمار موجود، 65 درصد از دستگیر شدگان در رده سنی 25 تا 45 سال و 10 درصد آنها 15 تا 25 سال و 16 درصد بالای 45 سال هستند که این نشان دهنده گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر است.

وی کنترل معضل مواد مخدر در جامعه را نیازمند مشارکت عمومی دانست و تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر یک شغل نیست بلکه مسئولیت اجتماعی است که باید با تعامل و تنویر افکار عمومی از گسترش این جرم در جامعه جلوگیری شود.

این مسئول 52 درصد جرم زندانیان کشور را مربوط به مواد مخدر و 82 درصد از مجرمان در زندان را وابسته به این مواد ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول