اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم:

پرورش میگو در آب‌های شور جاجرم بهتر از دریا جواب داد

رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم گفت: پرورش میگو در برخی از آب‌های شور این شهرستان بهتر از دریا جواب داده است.

پرورش میگو در آب‌های شور جاجرم  بهتر از دریا جواب داد

محمد داورزنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاجرم با اشاره به اینکه طرح  پژوهشی پرورش میگو چندی قبل در این شهرستان انجام شد اظهار کرد: این طرح در یکی از اراضی کشاورزی اطراف شهر جاجرم در استخر خاکی به مساحت 1000 مترمربع به اجرا درآمد.

وی گفت: بر اساس این طرح  لاروهای 27 روزه میگو در شرایط مطلوبی ادامه حیات داده و رشد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح شناسایی و ترویج و استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی چاه‌ها و منابع آبی کویر بوده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران در بخش پرورش میگو بر اساس این طرح می‌توانند سرمایه‌گذاری و ورود کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون طرح بروسولوز گاو و گوسفند در این شهرستان در حال انجام است،  افزود: این طرح در چارچوب‌های ابلاغی از سوی دامپزشکی به اجرا

درمی آید.

وی اجرای طرح مقابله با شاربن به عنوان یکی از بیماری‌های دامی را از جمله برنامه‌های دامپزشکی شهرستان برشمرد و گفت: هم‌اکنون 120 هزار راس دام سبک و سنگین در سطح این شهرستان وجود دارد.

به گزارش فارس، طرح پرورش میگو به طور آزمایشی در آب‌های شور خراسان‌شمالی به اجرا درآمد. این طرح برای نخستین‌‌بار در خراسان‌شمالی علاوه بر جاجرم در شهرستان اسفراین نیز به اجرا درآمده است.

بخش‌هایی از شهرستان‌های جاجرم و اسفراین در غرب و جنوب این استان در حاشیه کویر قرار دارد. پیش از این فرماندار جاجرم از این شهرستان به خاطر برخورداری از شرایط آب و هوایی به عنوان منطقه‌ای مستعد برای پرورش میگو یاد کرده بود.

محمودرضا ایمان‌پور در این زمینه گفته بود؛ طرح‌هایی چون پرورش میگو به دلیل ارزش افزوده بالا باید در بین کشاورزان ترویج شود.

انتهای پیام/63002/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول