اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

کشاورزان از سموم قاچاق به دلیل قیمت ارزان استفاده می‌کنند‌

‌‌استاندار کرمان گفت: برخی از کشاورزان سموم قاچاق را به دلیل ارزان بودن در باغ‌ها و مزارع خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

کشاورزان از سموم قاچاق به دلیل قیمت ارزان استفاده می‌کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی محصولات ارگانیک در کرمان اظهار داشت: تحصیل‌کرده‌های رشته‌های کشاورزی را باید وارد چرخه کشاورزی صنعتی کنیم و دل ما به آمار و میزان صادرات بالا خوش نباشد و به سوی تولید محصولات سالم و ارگانیک پیش برویم، زیرا طرح ارگانیک یک طرح ارزشمند است.

وی عنوان کرد: در گذشته برای مصرف قوطی‌های روغن نباتی جامد به ما جایزه می‌دادند، اما امروز از این رویکرد بازگشتیم و باید به دنبال امنیت نظام باشیم، زیرا امنیت نظام در امنیت غذایی است، بدون ‌غذای سالم نمی‌توانیم موفق باشیم، اگر ما بتوانیم رویکردی داشته باشیم و با این همه امکانات غذای سالم خودمان را تامین کنیم امنیت نظام تامین می‌شود.

نجار افزود: امروز ما علم و اندیشه را د‌ر اختیار داریم و باید شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تامین غذای سالم اقدام و کمک کنند.

وی گفت:‌ سال گذشته بیش از 100 تن سم کشاورزی در یکی از شهرستان‌های استان کرمان در مزارع پسته مصرف شد و چند‌ برابر این ارز باید دارو وارد کشور کنیم، زیرا این محصولات سالم نیستند و به دنبال مصرف این محصولات بیماری‌های زیادی گریبان‌گیر مصرف‌کنندگان می‌شود.

نجار بیان داشت: باید سلامت مردم را همانند غذایشان تامین کرد و با درایت و عقلانیت از ظرفیت‌هایی که خدا به ما عنایت کرده استفاده کنیم و می‌توانیم در استان کرمان محصولات را به سه برابر یا حتی بیشتر از این میزان افزایش دهیم.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول