اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آرزوهایی که یک رئیس جمهور باید برآورده کند

تبعیت از رهبری، قانونمندی، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، مهار گرانی، ایجاد اشتغال و ... از خواسته‌های مردمی است که رئیس جمهور آینده باید برای تحقق آنها تلاش کند.

آرزوهایی که یک رئیس جمهور باید برآورده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مقام معظم رهبری در نخستین روز از سال جدید در جمع پرشور هزاران نفر از زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در سخنانی بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری را مظهر حماسه سیاسی دانستند و تأکید فرمودند که در انتخابات باید تمام سلیقه‌ها و جریان‌های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشند و با عنایت پروردگار و همت ملت ایران، مشارکت گسترده‌ای نیز تحقق یابد زیرا انتخابات ریاست جمهوری در تمام مسایل اصلی کشور تأثیرگذار است.

با ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در وزارت کشور و اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده از طرف شورای نگهبان، رسماً تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور سلایق مختلف سیاسی آغاز شد و مردم ایران اسلامی بار دیگر با لبیک به فرامین ولایت مطلقه فقیه آماده خلق حماسه سیاسی در پای صندوق‌های رأی شدند.

خواسته‌ها و انتظارات از رئیس جمهور آینده همواره دغدغه اصلی مردم بوده و اینکه آیا رئیس جمهور منتخب ملت به وعده‌های خود عمل می‌کند.

مهم‌ترین مطالبه ملت ایران اسلامی از رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی است به همین منظور در جمع مردم ولایتمدار آستارا که تنها شهرستان مرزی گیلان است حضور یافتیم و از نزدیک با آنها به گفت‌وگو نشستیم.

*رئیس جمهور تورم را مهار کند/برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

حسن رخساری یکی از شهروندان آستارایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره انتظارش از رئیس جمهور گفت: کسی که توان مدیریت اجرایی کشور را ندارد نباید وارد گود انتخابات شود زیرا کار رئیس جمهور بسیار سنگین است.

وی افزود: انتظاری که از رئیس جمهور آینده داریم این است که تورم در جامعه را مهار و با مفسدان اقتصادی برخورد جدی کند.

رخساری با بیان اینکه گرانی و تورم بالا اساسی‌ترین مشکل کشور است، تصریح کرد: به کاندیدایی رأی می‌دهم که ضمن مقاومت در مقابل زورگویان و دشمنان وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.

*اشتغال تحصیلکرده‌ها فراهم شود

یکی از دانشجویان دانشگاه آستارا نیز به خبرنگار فارس اظهار کرد: اکنون فارغ‌التحصیلان زیادی بیکار هستند که امیدواریم رئیس جمهور آینده برنامه‌ای برای اشتغال تحصیلکرده‌ها و متخصص‌ها داشته باشد.

امیر وفایی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان در کشور است، تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌ها و وعده‌هایی که درباره اشتغال جوانان داده شد در حد مطلوب عملی نشده و باید رئیس جمهور آینده برنامه‌ای جامع برای برطرف شدن بیکاری داشته باشد.

*امکانات رفاهی رانندگان ناوگان جاده‌ای افزایش یابد

راننده سواری برون شهری که مسیر آستارا به رشت و بالعکس را برای خدمات‌دهی مسافران طی می‌کند نیز گفت: شرایط رانندگان ناوگان جاده‌ای در حوزه مسافری آسیب‌های فراوانی دارد که توجه به افزایش امکانات رفاهی این گروه پرتلاش باید از اولویت‌های رئیس جمهور آینده باشد.

سیروس رفیع‌دوست، گرانی‌های اخیر را کمرشکن خواند و افزود:

خرج و دخل مردم با هم یکی نیست و کالای اساسی و معیشتی مردم هر روز گران‌تر می‌شود که باید چاره‌ای برای مهار گرانی صورت گیرد.

وی با تصریح بر اینکه لوازم یدکی و ضروری خودروها چندین برابر شده است و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، اذعان کرد: ورود کالای مصرفی و بدون کیفیت خودرو که بیشتر چینی هستند به تولیدات داخلی کشور لطمه زده است.

*فعالان رسانه‌ای حمایت شوند/رئیس جمهور باید تابع ولایت فقیه باشد

روزنامه فروشی که با دوچرخه خود روزنامه و انواع مجلات را در بین مردم توزیع می‌کند نیز گفت: رئیس جمهور باید شجاع و کاردان و باتقوی باشد و در مقابل دشمنان نظام و انقلاب با اقتدار بایستد.

محمد شهریوریان، با بیان اینکه 15 سال است که با دوچرخه اقلام فرهنگی را بین مردم توزیع می‌کنم، افزود: در این مدت چند سال مشکلات بسیاری در حوزه فرهنگ داشته‌ام و حمایت از فعالان حوزه رسانه باید مورد توجه دولت آینده باشد.

وی اضافه کرد: با گرانی‌های موجود در جامعه و درآمد پایین که از فروش روزنامه به دست می‌آید به سختی امرار معاش می‌کنم که امیدوارم در دولت بعدی این مشکلات برطرف شود.

شهریوریان، با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان حفظ کند و ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید تابع فرامین مقام معظم رهبری باشد زیرا هر چه داریم به برکت خون شهدا، امام راحل و ولایت مطلقه فقیه است.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای مسلح کشور که شبانه‌روز برای تأمین امنیت و حراست از کشور تلاش می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه جانبازان زیر 10 درصد نمی‌توانند از مزایای جانبازی استفاده کنند از رئیس جمهور آینده می‌خواهم این موضوع را پیگیری کند.

*رئیس جمهور باید قانونمند باشد

یکی دیگر از شهروندان آستارایی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید همواره تابع قانون باشد، گفت: کسی که خود را مقید به قانون نمی‌داند مطمئناً لیاقت ریاست قوه مجریه را ندارد.

جاوید دریانورد، با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید به شعارهایی که به مردم می‌دهد پایبند باشد، افزود: مردمی که به شعارها و گفته‌های کاندیدای ریاست جمهوری اعتماد می‌کنند و به وی رأی می‌دهند انتظار دارند که شعارهای خود را محقق کند.

وی بهبود وضعیت اقتصادی کشور را از اولویت‌های کاری رئیس جمهور آینده دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور باید برنامه جامع و مدونی برای برطرف شدن معضل گرانی و تورم داشته باشد و فکری برای اشتغال جوانان کند.

*ثبات اقتصادی کشور و زمینه ازدواج جوانان فراهم شود

یکی از فعالان حوزه رسانه نیز با اشاره به اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نظام و کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان بیمه می‌کند، اظهار کرد: انتخابات در ایران نماد مردم‌سالاری دینی است و سرنوشت انتخابات را مردم رقم می‌زنند.

حسین محبوب‌مقدم، با بیان اینکه اولویت برنامه رئیس جمهور آینده باید ثبات اقتصادی در کشور باشد، افزود: افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در جامعه فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده که باید هر چه زودتر دولت آینده این موضوع را برطرف کند.

وی با تصریح بر اینکه رئیس جمهور آینده باید وحدت و همدلی بیشتری را بین مردم و مسئولان ایجاد کند، اذعان کرد: وجود تعداد بسیار زیادی از بیکاران و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مشکلات موجود کشور است که برطرف شدن آن موجب توسعه و آبادانی کشور می‌شود.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: بیکاری و نبود منبع درآمد مناسب یکی از مشکلات ازدواج نکردن جوانان است که امیدواریم رئیس جمهور آینده با قدرت این موضوع را پیگیری و مشکل را برطرف کند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

------------------------------

گزارش از بهمن کاظم‌زاده

-----------------------------

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول