اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی:

رئیس جمهور آینده دست غارتگران را از بیت‌المال قطع کند

امام جمعه گفت: رئیس جمهور آینده ‌دست غارتگران را از بیت‌المال قطع کرده و پرچم عدالت را برافراشته نگاه دارد و در این صورت است که حکومت را علوی اداره خواهد کرد.

رئیس جمهور آینده دست غارتگران را از بیت‌المال قطع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه ماه رجب ماه حکومت‌داری است که باید با الگوگیری از حضرت علی(ع) حکومت‌داری را فرا بگیریم، اظهار داشت: رئیس جمهور باید متعهد، شجاع، با شخصیت، با کرامت نفس و دارای مناعت طبع، خدمتگزار و فداکار و مقاوم در برابر بیگانگان و زیاده خواهی‌های دشمنان نظام باشد و از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه برای پیشرفت و عدالت استفاده کند.

وی تصریح کرد: ملت نسبت به دولت و دولت نسبت به ملت وظایفی مشخص دارند که باید هر کدام وظایف خود را به درستی انجام دهند.

امام جمعه با بیان اینکه شرکت در انتخابات یکی از وظایف مهم ملت نسبت به دولت است، ابراز داشت: رئیس جمهور منتخب وظایف بسیار مهمی نسبت به مردم و کشور از جمله ارتقاء سطح زندگی، بهبود معیشت، پرداختن به سلامت و آموزش، افزایش اقتدار نظام و... دارد، همچنین چاره‌اندیشی، برنامه‌ریزی دقیق برای آینده کشور از مهمترین موضوعاتی است که رئیس جمهور باید به آن توجه داشته و کشور را با توجه به این مسائل به سوی اقتدار پیش ببرد، باید کارهای بزرگ انجام دهد، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع زیردستی، حوزه‌های علمیه و چنین کارهای بزرگی را انجام دهد.

دری ‌نجف‌آبادی افزود: مسئولان امانتداران کشور هستند که باید کارهای بزرگ و با ارزش انجام دهند، کشور را با برنامه ریزی به جلو ببرند و وظایف خود را با پشتیبانی ملت به بهترین نوع به انجام رسانند، در جامعه حق را جاری و عدالت را برقرار کنند تا همه به آینده امیدوار باشند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات خاطر نشان ساخت: مردم باید با آگاهی شایسته‌ترین، صالح‌ترین، کارآمد‌ترین، کاردان‌ترین، با لیاقت‌ترین و قانون‌مند‌ترین فرد را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را برای هدایت کشور انتخاب کنند، رئیس جمهور نیز باید اعتماد عمومی و ملی را به خود و دولت و نظام جلب کرده و در جهت ارتقاء سطح دانش، بینش، معرفت دینی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و معنوی جامعه، کوشا باشد، دست غارتگران را از بیت‌المال قطع کرده پرچم عدالت را برافراشته نگاه دارد در این صورت است که حکومت را علوی اداره خواهد کرد.

امام جمعه اراک گفت: رئیس جمهور باید شخصیتی بانشاط و امید به آینده، عاشق خدمت و دلداده عزت و سربلندی ایران اسلامی و ملت بزرگ ما و نسل جوان و فرهیخته این سرزمین باشد و از تمامی امکانات در راه اعتلای عزت و شرف و پیروزی و پیشرفت استفاده کرده و نسبت به تهدیدات و چالش‌های داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی هوشیار باشد و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را بشناسد و توطئه‌های بیگانگان را درک و از مواضع نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون با صلابت و اقتدار پاسداری و صیانت کند، از حاکمیت دوگانه و چالش‌های داخلی جدا پرهیز و دچار غفلت و غرور نشده و در برابر دشمنان و حیله‌ها و نیرنگ‌های بیگانگان هرگز تسلیم نشود.

دری ‌نجف‌آبادی بیان کرد: کشور ایران از وجود منابع و ظرفیت‌های عظیم برخوردار است که بهره‌برداری صحیح از این ظرفیت‌ها و منابع بسیار کشور نیازمند مدیری برنامه‌ریز، کارشناس، با تدبیر و سخت‌کوش است، کسی که حق این سرزمین مقدس را بداند، با فشار و رشوه و استکبار مبارزه کند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 14 و 15 خرداد اظهار داشت: این روزها از اهمیت بسیاری در تاریخ کشور برخوردار است که باید برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این ایام کوشید.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت قرن حاضر بود که ملت ایران را از ظلم و ستم نجات بخشید، افزود: قیام 15 خرداد برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و حوادث این روز باید بیش از پیش به جامعه به ویژه نسل جوان ارائه شود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در همه ابعاد و زمینه‌ها، بستر پیشرفت و توسعه را برای همگان فراهم کرد و همه باید قدردان این شخصیت بزرگ باشند و در حفظ ارزش های انقلاب و آرمان‌های امام راحل تلاش کنند.

خطیب جمعه اراک از برگزاری مراسم عزاداری و حرکت کاروان غم و اعزام زائران به مرقد و بیت امام(ره) در این ایام خبر داد.

انتهای پیام/87001‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول