اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد

فعالیت 800 کتابخانه مشارکتی در کشور

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از فعالیت 800 کتابخانه مشارکتی در کشور خبر داد.

فعالیت 800 کتابخانه مشارکتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، علی غیاثی در جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز خوزستان، ظرفیت این استان را در امور خیریه به ویژه در عرصه آموزشی و فرهنگی بسیار خوب توصیف کرد و افزود: مدرسه و کتابخانه‌های عمومی مکمل هم هستند و بعد از مدرسه نیاز به کتابخانه احساس می‌شود که باید به این امر توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: بنای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سال 89 گذاشته شد و تعدادی از خیرین و افراد صاحب نام به عنوان اعضای هیئت مدیره و هیئت امنا انتخاب شدند و سال 90 و 91 به دنبال راه‌اندازی این انجمن در استان‌ها بودیم که تاکنون 29 استان و 40 شهرستان دارای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز هستند و در خوزستان نیز این کار در حال پیگیری است.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کشور ترویج فرهنگ مطالعه را از مهمترین اهداف تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصود، علاوه بر اینکه از کمک‌های مالی افراد بهره‌مند می‌شویم می‌توانیم از فکر، اندیشه و هنر کسانی که تمکن مالی جهت کمک به انجمن ندارند بهره ببریم و از توان آن‌ها جهت سوق دادن مردم به سمت کتابخوانی در انجمن استفاده کنیم.

غیاثی، با بیان اینکه 800 کتابخانه مشارکتی در کشور فعالیت می‌کند که توسط افراد خیر، مؤسسات خیریه و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی اداره می‌شود، عنوان کرد: در طول سه سال گذشته بر اساس تفاهم نامه‌ای با سازمان زندان‌ها بیش از 160 کتابخانه مشترک با زندان‌ها تشکیل شد که اوقات فراغت زندانیان به گونه‌ای مفید پر شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه منابع کتابخانه‌ای، آموزش کتابداران و تهیه و طراحی نرم افزارها توسط نهاد تعیین و مابقی امکانات به عهده سازمان زندان‌ها است، اضافه کرد: این اقدام در راستای کمک به زندانیان برای پر کردن اوقات فراغت و آماده‌سازی آن‌ها پس از آزادی و ورود به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی نقش حمایتی و پشتیبانی از انجمن را دارد و ادامه کار با محوریت خود افراد خیر بر اساس اساسنامه است که در این راستا نقش ارکان مختلف، هیئت امنا و مدیره مشخص شده، اظهار کرد: دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها در کشور، مدیرکل کتابخانه‌ها در استان و رئیس کتابخانه‌ها در شهرستان، مسئولیت تعیین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌ها را به عهده دارند.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در برخی استان‌های پر ظرفیت، خبر داد و یادآور شد: استان خوزستان نیز با توجه به تجربه و ظرفیت بالقوه زمینه خوبی برای برگزاری این جشنواره دارد و باید در دستور کار جلسات انجمن قرار گیرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه دفتر دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان با حضور مدیر کل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کشور و خیرین افتتاح شد.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول