اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت تاکید کرد

کاندیداها ریخت ‌و پاش‌ نکنند/ سیاه‌نمایی خدمات نظام ممنوع

امام جمعه جیرفت گفت: بعضی از افراد در مصاحبه‌هایشان سیاه‌نمایی می‌کنند، برخی از کاندیداها در مصاحبه‌های خود مسائل اقتصادی کشور را زیر سئوال می‌برند، مشکلات هست اما نباید دستاوردهای نظام را زیر سئوال ببرند و مردم را ناامید کنند.

کاندیداها ریخت ‌و پاش‌ نکنند/ سیاه‌نمایی خدمات نظام ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: درباره اداره کل صنعت و معدن جنوب کرمان حرف‌های نامهربانی شنیده می‌شود که از نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری این موضوع را داریم تا تذکرهای لازم به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه داده شود.

وی افزود: روزبه‌روز باید بر توسعه و جایگاه جنوب استان کرمان افزوده شود، اگر افرادی بخواهند، از موضعی که جنوب استان دارد، آن را پایین‌تر بیاورند در حد وسع و توان خود با آنها برخورد می‌کنیم.

خطیب جمعه جیرفت بیان داشت: جنوب استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و با توجه به فاصله زیاد جنوب کرمان با مرکز استان رفت و آمد برای مردم منطقه مشکل است، مسئولان باید مشکلات مردم را در منطقه رفع کنند و از دستگاه‌های اجرایی که در این راستا در جنوب استان تقویت شده، تشکر می‌کنیم.

عسکری با اشاره به برگزاری موفق مراسم اعتکاف در این شهرستان، تصریح کرد: حدود یک‌هزار و 500 نفر در شهرستان جیرفت در این آیین معنوی حضور داشتند و از کسانی که در این راستا با اداره تبلیغات اسلامی جیرفت همکاری داشتند، تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: همچنین از مدال‌آوران و قهرمانان جیرفتی که در مسابقات مختلف به عرصه‌های گوناگون راه پیدا کردند، تشکر می‌کنم، این نشان‌دهنده وجود استعدادهای نهفته‌ در زمینه‌های مختلف در جوانان این منطقه است که باید حمایت شوند تا زمینه شکوفایی آن‌ها فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: کسب عنوان نخست حفظ حجاب در مسابقات ورزشی بانوان در استان کرمان توسط بانوان جیرفتی شرکت کننده، افتخاری برای مردم متدین جیرفت است که فعالیت‌های ورزشی خود را با رعایت احکام شرعی در میادین ورزشی انجام می‌دهند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به در پیش بودن، سالگرد امام راحل و 15 خرداد گفت: امام راحل زمینه حکومت جمهوری اسلامی و اجرای قوانین اسلامی را در دنیا فراهم کرد در واقع قیام امام خمینی(ره) حق را بر تمام مسلمانان ایجاد کرد و اسلام به عنوان یک مکتب که می‌تواند جهان را اداره کند به عرصه آمد، باید در حد وسع خود نسل جوان را با امام خمینی (ره) آشنا کنیم. 

عسکری با بیان اینکه انتخابات و خلق حماسه سیاسی را در پیش داریم، ابراز داشت: دو هفته دیگر با حضور یکپارچه مردم باید این حماسه خلق شود تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان باشد، از صدا و سیما که زمینه طرح سخنان کاندیداها را در یک فضای آرام فراهم کرد تا دیدگاه‌های خود را بیان کنند، تشکر می‌کنم، کار خوبی است که جلوی بسیاری از ریخت و پاش‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: با این اقدام حتی نیاز به مسافرت‌های تبلیغاتی هم نیست، هر چند این سفرها بر شور انتخاباتی می‌افزاید، برای طرح دیدگاه‌ها بهترین مکان صدا و سیما است، برنامه‌ها را ببینید و کاندیداها را ارزیابی کنید.

عسکری تصریح کرد: از کاندیداهایی که به صحنه آمدند چه آنهایی که احراز صلاحیت شدند و این خطر را پذیرفتند که رأی نیاورند و چه کسانی که احراز صلاحیت نشدند و به قانون احترام گذاشتند و با متانت کنار رفتند، تشکر داریم، به ویژه از عکس‌العمل محمد سعیدی‌کیا تشکر می‌کنم که بعد از اعلام نتایج شورای نگهبان بیان داشت « احساسم این بود می‌توانم در عرصه‌های بالاتر خدمت کنم و حالا که تکلیف از دوشم برداشته شد، سجده شکر به جا آوردم»، این کار بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد: این کسی است که برای خدا به صحنه آمده، اما کسانی که حرکت‌های حاشیه‌ای انجام دادند کارشان برای خدا نیست، کاری که برای خدا نیست، همان بهتر که شکل نگیرد.

امام جمعه جیرفت گفت: با توجه به مواضع کاندیداها بهترین منبع برای تشخیص اصلح برنامه‌هایی است که خود آنها بیان می‌کنند، البته اگر قابل اجرا باشند، چرا که رئیس جمهور یک محدوده اختیارات دارد و کشور هم ظرفیت‌هایی دارد و بر اساس آن‌ها افراد باید برنامه‌های خود را عرضه کنند.

عسکری بیان داشت: نقد منصفانه لازم است، اگر نقد منصفانه نباشد جامعه رو به پویایی نیست بعضی از افراد در مصاحبه‌هایشان سیاه‌نمایی می‌کنند، برخی از کاندیداها در مصاحبه‌های خود مسائل اقتصادی کشور را زیر سئوال می‌برند، مشکلات هست اما نباید دستاوردهای نظام را زیر سئوال ببرند و مردم را ناامید کنند، این کار حکیمانه نیست.

وی با بیان اینکه دشمن تحریم‌های شکننده‌ای اعمال می‌کند که مردم را از پای در بیاورد، افزود: از سال 84 تا سال 91 فقط در استان کرمان 6 هزار کلاس درس توسط نوسازی مدارس ساخته و تحویل آموزش پرورش شده است، مشکل تورم داریم و جدی است، بیکاری هم مشکل جدی است و تورم غیرمنطقی است، اما نه اینکه هیچ کاری انجام نشده است.

عسکری گفت: در سال 83 بدهی‌های خارجی کشور ما 44 میلیارد و 700 میلیون دلار بود در سال 90 این بدهی خارجی به 17 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید، در سال 91 که اوج فشارهای اقتصادی دشمن بود، 10 میلیارد دلار نسبت به سال 90 بدهی‌های خارجی کم شد و به 2/7 میلیارد دلار رسید.

وی بیان داشت: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری این بود که ما به جایی برسیم که وابستگی به نفت نداشته باشیم، مجموعه ارکان نظام از قوا، ملت و مقام معظم رهبری این تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند، اینکه دشمن دو موضوع از تحریم‌ها علیه ایران را بر می‌دارد، دلیل ناکامی او در تحریم‌ها است.

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: در سال 90 صادرات غیر نفتی ما نسبت به واردات 50 درصد بود با همه فشارهایی که دشمن وارد کرد در پایان سال 91 این مبادله به 80 درصد رسید و 30 درصد رشد در قطع وابستگی به نفت داشتیم، در سال جاری 2 میلیارد دلار صادرات و 2 میلیارد دلار واردات داشتیم، این یعنی تحقق آرمانی که برخی آن را دست‌نیافتنی می‌دانستند.

عسکری تصریح کرد: چرا سیاه‌نمایی نسبت به اقتصاد کشور کنیم، رسیدن به این اوج‌ها بی‌حساب و کتاب به دست نمی‌آید، باید کار و تلاش شود و محدودیت‌ها هم تحمل شوند، واقعیت‌ها را اعلام کنیم، اشکالات و ایراداتی هم هست، تخریب نکنیم، نقد منصفانه داشته باشیم، این طور نباشد که دل مردم را خالی کنیم که فرشته نجات می‌خواهد بیاید تا مردمی که در حال غرق شدن هستند نجات دهد، کسانی که عملکرد نظام را زیر سئوال می‌برند به آن‌ها با دید تردید نگاه کنید.

انتهای پیام/80002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول