اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

قرار نیست با نیامدن کاندیدای مطلوب برخی انتخابات را کنار بگذارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: قرار نیست با نیامدن کاندیدا مورد نظر و علاقه، برخی همه چیز را کنار بگذارند و در انتخابات شرکت نکنند.

قرار نیست با نیامدن کاندیدای مطلوب برخی انتخابات را کنار بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: در بعضی از مسائل نگاه ما به مسائل بسیار سطحی است و در این دین‌داری، نگاه انسان بدبینانه‌ می‌شود.

وی افزود: بدبینی و نگاه سطحی یکی از صفات رذیله انسان و بسیار خطرناک است و همیشه باید دقت داشت که دچار این خصیصه نشویم که در صورت گرفتاری انسان را به نابودی می‌کشاند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به این که به دلیل اهمیت موضوع این بحث را در خطبه‌ها مطرح می‌کند، گفت: این صفت بر امر سرنوشت‌ساز انتخابات پیش رو نیز تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: انسان یک ویژگی ذاتی دارد که در برابر هر آنچه که دوست ندارد موضع‌گیری می‌کند خواه به ضرر یا زیانش باشد و یا گناه یا ثواب.

محمدی تصریح کرد: این صفت رذیله را اهل فن به نام جدل می‌شناسند که انسان می‌گوید چیزی را که من می‌خواهم به هر قیمتی باید باشد و لجاجت هم می‌گویند.

وی تصریح کرد: سرشت انسان طوری است که به هر چیزی دلبستگی پیدا می‌کند و این محبت او را در زمینه درک واقعیت‌ها کور و کر می‌کند و باید بدانیم که محبت هر چیزی بدون دلیل و مدرک انسان را به تباهی کشانده و دنیا و دین و قیامت او را به آتش می‌کشد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: بدبینی و خوش بینی انگیزه‌های منفی و مثبت در انسان ایجاد می‌کند و این سطحی نگری بلای خانمان‌سوزی است که باید از آن کناره گرفت و نگذاشت تا اینچنین بر انسان مسلط شود.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: آدم‌های فرصت‌طلبی هستند که همیشه در میدان جنگ خودشان را در گوشه‌ای مخفی می‌‌کنند و در آخر خود را به نفع فرد پیروز میدان نشان می‌دهند.

محمدی با اشاره به اینکه فرد مسلمان باید دین‌دار باشد، افزود: دین‌داری باید ریشه و اساس داشته باشد و به گفته رهبری فرد مؤمن باید استوار و ریشه‌دار باشد تا به هر نسیمی از ریشه کنده نشود.

وی با اشاره به این که در امر الهی انتخابات وظیفه هر مسلمان مشارکت است، بیان داشت: باید در این انتخابات دقت کنیم و این چنین نباشد که بگوییم چون کاندیدای مورد نظر من نیامد من در انتخابات شرکت نمی‌کنم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر نامزدی که مورد نظر شما بوده و شما دوست داشتید نیامد، نباید همه چیز را فدای نیامدن یک فرد کنید.

وی یادآور شد: امیر مؤمنان نیز سال‌های سال در سکوت در کنار این مردم به نماز ایستاد و در کنار مسلمانان ارتباطش را با نماز و دین قطع نکرد حال قرار نیست با انتخاب نشدن یک کاندیدا شما همه چیز را کنار بگذارید.

محمدی در ادامه سخنانش به هفته مبارزه با دخانیات اشاره و تصریح کرد: سیگار سالانه در دنیا 5 میلیون و 500 هزار نفر را به کام مرگ می‌برد و ما نیز در ایران 11 میلیون سیگاری داریم که میلیون‌ها تومان نیز صرف خرید سیگار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چرا این افراد باید سلامتی خود را برای پر کردن جیب دشمن و صهیونیست که یکی از تولید کنندگان آن است به خطر بیندازیم و دشمن با همین پول‌ها مسلمانان را نابود کند.

امام جمعه همدان افزود: این هفته مصادف با سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی است و همین طور اقدام بجای مجلس خبرگان رهبری در معرفی امام خامنه‌ای به عنوان جانشین امام(ره) که به حق انتخاب شایسته‌ای بود.

وی در پایان سخنانش گفت:  ما برای قدردانی و احترام به ارزش‌های امام راحل سالگرد ارتحال ایشان را هرچه با شکوه‌تر در استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/89007/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول