اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد

کسب رتبه سوم نهضت سواد آموزی خوزستان در سطح کشور

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نهضت سواد آموزی خوزستان از نظر افراد تحت پوشش رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

کسب رتبه سوم نهضت سواد آموزی خوزستان در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش که در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 700 نفر از نیروهای حق‌التدریس که در سطح استان بودند، در دو سال گذشته استخدام رسمی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت زمان یاد شده تعداد سه هزار و 800 نفر از نیروهای نهضت سواد آموزی با استفاده از مصوبه مجلس رسمی شده‌اند مشروط بر اینکه در مناطق کمتر توسعه یافته مستقر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این شرط در اهواز اجرا شده است، اذعان داشت: در تعدادی از شهرستان‌ها نیروها در همان شهرستان به کار گرفته شده‌اند، اما در شهرستان‌هایی مانند رامهرمز، دزفول، شوشتر، اندیمشک و ایذه نیروهای آنها مازاد بر نیاز شهرستان بودند بنابراین به شهرستان‌های دیگر اعزام شدند.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان از نظر تبدیل وضعیت نیروها در سطح کشور رتبه اول را دارد و همه نیروهای جدید قراردادی را تبدیل وضعیت کرده‌ایم.

فلاحی با بیان اینکه در گذشته نیروهای استخدامی آموزش و پرورش بر اساس بومی گزینی نبودند، تصریح کرد: در حال حاضر 16 هزار نفر متقاضی نقل و انتقال برای خارج از استان هستند که این یک مشکل برای استان است و امیدواریم در آینده در استخدام نیروها به بومی گزینی توجه شود.

وی در زمینه سواد آموزی در سطح استان گفت: نهضت سواد آموزی خوزستان از نظر تعداد افراد تحت پوشش در سطح کشور رتبه سوم را دارد اما مشکل عمده‌ای که در جذب افراد بی‌سواد وجود دارد بحث عدم همکاری آنها است، آنها هیچ انگیزه‌ای برای حضور در کلاس‌های سواد آموزی ندارند.

فلاحی در این نشست به تعدادی از فعالیت‌های آموزش و پرورش خوزستان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: خوزستان توانست درجه ممتاز کشوری در اجرای طرح مدارس مروج سلامت را کسب کند.

انتهای پیام/72011/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول