اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی / مدارس خاص شهریه می‌گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دریافت هرگونه مبلغ با عنوان شهریه در مدارس دولتی ممنوع است و آن‌ها تنها می‌توانند حق بیمه و وجه کتاب دریافت کنند.

ممنوعیت دریافت شهریه در مدارس دولتی / مدارس خاص شهریه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: دریافت شهریه در مدارس دولتی غیر‌قانونی است و اگر اولیا در این زمینه تخلفی را مشاهده کردند، می‌توانند با شماره تلفن 5521996 ـ 5521460 به مجموعه ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت آموزش و پرورش اردبیل اطلاع دهند تا برخورد جدی با متخلفان صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس ابتدایی مدیران موظف هستند وجه کتاب تحویلی به دانش‌آموزان و رقم تعیین شده برای حق بیمه را دریافت کنند وگرنه مازاد بر آن هرگونه دریافت مبلغ از خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان از 20 خردادماه آغاز و تا 15 تیر‌ماه به طول می‌انجامد، یادآور شد: در مدارس خاص شامل مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد، هیئت امنایی و مدارس قرآنی بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهریه دریافت می‌شود که رقم آن نیز مصوب شده و به مدارس اعلام شده است و خارج از آن هرگونه دریافتی غیر‌قانونی است.

محمود‌زاده به افزایش مدارس استعدادهای درخشان به تعداد 20 مدرسه با امکانات و تجهیزات متنوع اشاره کرد و گفت: البته به نسبت نوع برنامه و تجهیزات مدرسه دریافت شهریه متفاوت است ولی اعلام می‌کنیم که شهریه دریافتی این مدارس نسبت به سایر استان‌ها رقم پایین‌تری است.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی این مدارس به ویژه بحث المپیاد و روبو‌کاپ عنوان کرد: این‌گونه برنامه‌ها در مدارس جزو محتوای اصلی نبوده و مدارس خاص برای این امر تدارک خاصی دیده‌اند و بر همین اساس دریافت شهریه برای آنها ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ابراز داشت: در اجرای نظام سه، سه،‌ سه،‌سه امسال سعی داریم 20 درصد مدارس ابتدایی را هم از لحاظ فضا و هم از لحاظ برنامه‌های آموزشی جداسازی کرده و در کنار آن نظام دوری و همچنین چند پایه و دو معلم برای پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

محمود‌زاده افزود: در مسیر توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و جذب دانش‌آموزان به این مراکز تلاش موثری را آغاز کردیم تا ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای را ارتقا بخشیم که در این ارتباط هم اکنون از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه 52 درصد دانش‌آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این امر خود به اشتغال مولد کمک کرده و بستر کار‌آفرینی مناسب را نیز فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: به طور میانگین 52 درصد دانش‌آموزان ما در این هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که البته در برخی از مناطق این وضعیت کمتر از میانگین استانی است که امسال سعی داریم میانگین مورد نظر را به 55 درصد برسانیم.

انتهای پیام/62004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول