اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

کاندیدایی که چراغ سبز به دشمن نشان دهد، اصلح نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کاندیدایی که با سخن و اظهارات خود به دنبال چراغ سبز نشان دادن به دشمنان است اصلح و شایسته برای انتخاب نیست.

کاندیدایی که چراغ سبز به دشمن نشان دهد، اصلح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل حضور در انتخابات و برانگیختن غیظ دشمنان را از اوجب واجبات توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی، ملی و دینی است که عمل به آن عمل صالح به شمار می‌رود.

وی سخنان مقام معظم رهبری را که حضور مردم و رأی آنها نشان حیات یک ملت است،‌ یادآور شد و تصریح کرد: در این میدان سرنوشت‌ساز که نشان حیات و شهادت را در آن می‌توان مشاهده کرد باید بصیر و آگاه رو به جلو حرکت کنیم.

سیاه‌نمایی و مأیوس کردن مردم همراهی با دشمنان است

خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: کاندیداهایی که اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند و مردم را در ادامه مسیر انقلاب مأیوس و ناامید ساخته و سبب می‌شوند دشمن جری‌تر شود خیانت به ملت و نظام می‌کنند و شایسته قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری نیستند.

عاملی اضافه کرد: بیرون آمدن برخی بی‌تقوایی‌ها و سخنان یأس‌آمیز از حلقوم عده‌ای از طرفداران کاندیداها و خود آنها در حقیقت همسویی و همراهی با اهداف دشمن است که در 34 سال گذشته کوشیده ملت ما را از راه و هدف متعالی که در پیش گرفته مأیوس و ناامید کند.

وی خطاب به نمازگزاران یادآور شد: مبادا به چنین افرادی رأی داد چرا که ناامید کردن مردم به ادامه انقلاب و حیات طیبه در حقیقت شکستن عزت و غرور ملی است در حالی که فردای این ملت و نظام اسلامی روشن و قابل توصیف است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ‌اینکه عده‌ای از کاندیداها و طرفداران آنها دشمن قدار را جری کرده و چراغ سبز در تحریم و تهدید علیه این ملت نشان دهند، حرکتی ناشایست است چرا که دشمنان بیش از سه دهه است که به ملت‌های دنیا آدرس اشتباه و غلط می‌دهند و می‌خواهند با سخنان فریبنده دل آنها را شاد کنند.

دروغ فاحش وثوق ملت را ضایع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان دروغ را دیگر ترفند انتخاباتی برای رأی‌آوری و حضور در جایگاه‌های بالا توصیف کرد و گفت: ‌آنهایی که وعده دروغ می‌دهند اصلح برای انتخابات نیستند.

وی با یادآوری اینکه برخی‌ها سعی می‌کنند به دروغ و کذب خود را به دفتر مقام معظم رهبری و نزدیکی و همراهی با ولایت موجه جلوه داده و از این طریق به دنبال رأی‌آوری هستند، افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند تا روز آخر، رأی معظم‌له مشخص و معلوم نیست.

عاملی به طرح برخی سخنان و اظهارات کذب کاندیداها در همراهی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: به اسم بنده سخنان و حرف‌هایی به میان آمده است که از بن و اساس دروغ است و با این رویه مردم چگونه به کاندیدایی وثوق کنند و بخواهند به او رأی بدهند.

وی تصریح کرد: عده‌ای از کاندیداها اطراف خودشان افراد کذاب و چند صفت جمع کرده‌اند تا به آنها مشاوره بدهند در حالی که این افراد خیانت کرده و به دنبال دروغ‌پردازی و جلب نظر مردم به صورت غیرواقعی هستند.

ایران در انزوا نیست به دروغ وعده ایجاد رابطه با تمام دنیا را ندهیم

خطیب جمعه اردبیل با انتقاد از برخی کاندیداها که در یک دروغ بزرگ اعلام می‌کنند که کشورمان در انزوا است، خاطر نشان کرد: در حالی که 120 کشور غیرمتعهد به ایران آمده‌اند و روابط خوبی با بسیاری از کشورها داریم چرا باید به دروغ اعلام کنیم که ایران در انزوا است.

عاملی با بیان اینکه آنهایی که مدعی هستند تمام دشمنان را به دوستی و همراهی دعوت می‌کنند، اضافه کرد: باید اعلام کنیم هرگز حاضر نیستیم با نظام‌های استبدادی نظیر رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنیم و در عین حال ملت ایران با هیچ کشور دیگر سر جنگ و دعوا ندارد.

وی بیان کرد:‌ ما با چندین کشور اختلاف نظر و دیدگاه داریم که از آن جمله می‌توان کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان را نام برد که در نهایت بی‌توجهی به حقوق مردم بحرین با تانک وارد این کشور شده تا عربستان با حمایت مالی، از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند.

عاملی خواسته و مطالبه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را از ایران دو مطالبه نامشروع توصیف کرد و ادامه داد: آنها در وهله اول از ما می‌خواهند رژیم غاصب صهیونیسم را به رسمیت بشناسیم و منافع خود را با منافع آنها تنظیم کنیم در حالی که ملت عاشورایی و کربلایی ما هرگز چنین ذلتی را نمی‌پذیرند.

ایران مقتدر در برابر ابرقدرت‌ها خاضع نمی‌شود

این مسئول یادآور شد: دومین خواسته غرب از ایران کنار گذاشتن فناوری‌های جدید به ویژه بهانه قرار دادن انرژی هسته‌ای است در حالی که آنها از ایران قدرتمند در منطقه خاورمیانه هراس دارند.

عاملی هراس و نگرانی غرب را از بنیه علمی ایرانیان یادآور شد و گفت: آنها تعلیق در انرژی هسته‌ای را بهانه قرار دادند تا به اقتدار ایران ضربه وارد کنند در حالی که 2.5 سال در دوران اصلاحات کشورمان تعلیق را پذیرفت اما عاقبت آن ناخوشایند بود.

وی افزود: تنها ایران مقتدر است که به دور از انفعال و خضوع می‌تواند در برابر آنها عزت و سرفرازی خود را حفظ کرده و با صلابت کامل دشمن را قانع کند.

عاملی اعتراف غرب را در حوزه مسایل هسته‌ای یادآور شد و تصریح کرد: کشورمان ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و خود آنها به این واقعیت معترف هستند و انرژی هسته‌ای تنها بهانه‌ای است که غرب می‌خواهد با توسل به آن جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد.

خطیب جمعه اردبیل حفظ خطوط قرمز نظام و ملت را ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: ما هرگز با سازش و مصالحه اصلی‌ترین منافع و خواسته این ملت را ذبح نمی‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ملت ما امروز در اوج بصیرت و کیاست در تاریخی‌ترین عرصه سرنوشت‌ساز سعی می‌کند آخرین فرصتی را که برای این ملت فراهم شده تا در چینش ملت‌ها قرار گیرد، به سادگی از دست نمی‌دهد.

انتهای پیام/62008/ط40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول