اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس:

شهدا را خوب به تصویر نکشیدیم

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس گفت: در زمینه به تصویر کشیدن شهدا آن‌گونه که باید عمل نکرده‌ایم.

شهدا را خوب به تصویر نکشیدیم

حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی صبح امروز در جلسه نقد کتاب «آقای بامداد » نوشته حمید اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در کشور ما فیلم جنگی بسیار ساخته شده، اما فیلم‌هایی که بتواند فرهنگ جبهه ما و چهره شهدا را آن‌گونه که باید تصویر کند، ساخته نشده است.

وی تصریح کرد: هر هزینه‌کرد در کار فرهنگی چند برابر بازگشت دارد چنان که در دنیای امروز استکبار برای تسخیر قلوب تلاش دارد و گاهی یک هزینه کوچک از هزینه‌های بسیار بزرگ بعد پیشگیری می‌کند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس ادامه داد: همواره یک روی سکه جنگ مصیبت و بدبختی و روی دیگر آن شکوفایی استعدادها و انسانیت‌ها است.

این مسئول عنوان کرد: کشورهای دنیا برای رزمندگان بازگشته از جنگ یادمان می‌سازند و بر حفظ یاد و یادگار آنها تاکید دارند در حالی که ما آن‌گونه که باید برای جنگ الهی و مقدس خود و شهدای پاک و عارف آن کار نکرده‌ایم.

نیازی به ساخت فیلم‌های متعدد غربی برای ترویج فرهنگ غرب اشاره کرد و گفت: فیلم «برج‌های تجارت جهانی» با بازی نیکلاس کیج و «منطقه سبز» با بازی مت دیمون به وضوح در پی تبلیغ انگاره‌های غربی و ترویج آن در ذهن نسل جوان است.

وی ابراز داشت: دنیای غرب رابین هود را به صورت عروسکی، سریالی، انیمیشن و فیلم سینمایی ساخت، اما ما برای ساخت جنگ‌های نامنظم شهید محمدحسن شریف قنوتی، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس، هنوز کاری در خور انجام نداده‌ایم.

این مسئول متذکر شد: دوچرخه شهید «منصور بامداد» در موزه شهدا سپاه فجر موجود است و این نشان می‌دهد که سوژه برای نوشتن زندگی‌نامه، نمایشنامه و فیلم‌نامه بسیار است و دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد فارس برای حمایت از این فعالیت‌ها آمادگی کامل دارد.

به گزارش فارس، در این نشست که با حضور سردار مینایی‌فر مسئول کنگره سرداران شهید فارس برگزار شد، دو تن از منتقدان به بحث و تبادل نظر پیرامون کتاب «آقای بامداد» حمید اکبرپور پرداختند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول