اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون حقوقی وزیر علوم

مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه قم کلنگ‌زنی شد

کلنگ مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه قم در حاشیه نخستین نشست مشترک ستاد خیرین دانشگاه قم با خیرین دانشگاه‌ساز استان قم به زمین زده شد.

مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه قم کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین نشست مشترک ستاد خیرین دانشگاه قم با خیرین دانشگاه‌ساز استان قم به همراه افتتاح رسمی چند پروژه این دانشگاه با حضور خیرین مدرسه‌ساز و معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم در سالن اندیشه این دانشگاه برگزار شد.

در جلسه خیرین دانشگاه‌ساز، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم در سخنانی با اشاره به ورود تاثیرگذار خیرین در عرصه آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون دانشگاه‌ها نیاز به توسعه دارند و ضرورت حضور خیرین در عرصه آموزش عالی به شدت احساس می‌شود.

در ادامه علی‌محمد الماسی رئیس توسعه دانشگاهی کاشان تاکید کرد: دانشجویان ما باید با عزت تحصیل کنند و خداوند اختیاری برای ذلیل و خوار شدن به انسان نداده است.

وی یکی از توانمندی‌هایی که خداوند برای زندگی با عزت به انسان داده است را مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: خیر اخلاقی و میل به جاودانگی از جمله عوامل روی آوردن مردم به انجام کارهای خیر است.

الماسی یادآور شد: از سال 87 تاکنون بیش از 30 خیر در دانشگاه‌ها حضور یافته و چندین پروژه خوابگاهی و سالن ورزشی احداث شده است.

در ادامه سید جواد ساداتی‌نژاد، معاون وزیر علوم در سخنانی از تشکیل 26 مجمع خیرین در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: دانشگاه قم بیست و هفتمین مجمع در این زمینه است.

وی در عین حال از تشکیل کمیته خیرین وزارت علوم خبر داد و بیان داشت: اساسنامه آن به زودی تصویب و هیئت موسس آن شکل خواهد گرفت.

در ادامه کلنگ مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه قم در جوار یادمان شهدای گمنام در این دانشگاه به دست خیرین و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم به زمین زده شد.

در ادامه این مراسم کانون پیوند مهر با هدف زمینه‌سازی برای ازدواج دانشجویان زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

طبق گفته احمد غلامی مدیر اجتماعی دانشگاه قم تاکنون 90 نفر در این کانون ثبت‌نام کرده و با 40 نفر در مورد گزینه‌های ازدواج صحبت شده و 30 نفر در آستانه عقد قرار گرفتند.

وی استفاده از تالار عروسی با تخفیف، سوئیت سه روزه در مشهد مقدس، هدیه یک میلیون ریالی به زوجین و ارائه وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را از جمله تسهیلاتی دانست که در اختیار دانشجویان مزدوج قرار خواهد گرفت.

در پایان صندوق تسهیلات دانشجویی نیز توسط رئیس دانشگاه قم و معاون وزیر علوم افتتاح شد.

انتهای پیام/78001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول