اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بازرسی انتخابات همدان:

بازرسان همدان بر قانون انتخابات تسلط کامل داشته باشند

مسئول بازرسی انتخابات همدان بر اشرافیت کامل و دقیق بازرسان بر قانون انتخابات و آیین‌نامه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: برای بازرسی مطلوب جریان انتخابات ضرورت دارد که بر جریان اجرای آن مراقبت و کنترل صورت گیرد.

بازرسان همدان بر قانون انتخابات تسلط کامل داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان همدان، حسن خیریانپور در جلسه بازرسی انتخابات استان که با حضور تمامی اعضا در استانداری برگزار شد، بیان کرد: در هر انتخابات سه مقطع قبل از روز اخذ رأی، روز اخذ رأی و بعد از روز اخذ رأی وجود دارد و سه مجموعه برگزارکنندگان انتخابات شامل هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی، امنیتی و انتظامی و پشتیبانی و تدارکاتی، مجموعه کاندیداها و مردم به عنوان انتخاب کنندگان نهایی نیز وجود دارند که در فرآیند و مقاطع انتخابات بازرسی اهمیت فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور با اطلاع هیئت اجرایی انتخابات می‌تواند مأمورانی برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات به طور ثابت یا سیار به شهرستان‌ها، بخش‌ها و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام کند.

مسئول بازرسی انتخابات استان همدان اضافه کرد: طبق اصل ششم قانون اساسی اداره امور کشور متکی به رأی مردم است و مکانیزم اخذ رای و نظر مردم نیز برگزاری انتخابات است.

وی اظهار داشت: بازرسی باید بر جریان برگزاری انتخابات مراقبت و کنترل داشته باشد بنابراین در ایفای این نقش مهم توجه به برنامه زمان‌بندی انتخابات، روند تبلیغاتی انتخابات و مهیا بودن امکانات لازم برای برگزاری انتخابات ضروری است.

خیریانپور ادامه داد: حفظ بی‌طرفی، امانتداری و قانونمداری، رصد و بررسی فعالیت احزاب و گروه‌ها و تحرکات جریانات سیاسی، جلوگیری از هرگونه دخالت نهادها، ادارات و اشخاص غیر مسئول در امر انتخابات و استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدای خاص از وظایف هیئت بازرسی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هیئت بازرسی باید بر رعایت بخشنامه‌های ابلاغی، روند عملکرد هیئت‌های اجرایی، امنیت و آرامش انتخابات، اقدامات در جهت تحقق حماسه سیاسی، آموزش مجریان و بازرسان شعب اخذ رأی و پراکنش و مناسب بودن شعب کنترل داشته باشد.

مسئول بازرسی انتخابات استان همدان توانمندی و ایفای وظیفه بهینه و مطلوب نمایندگان فرماندار و اعضای شعب، امور رایانه‌ای و مهیا بودن امکانات و در نهایت مهندسی انتخابات و مدیریت فضای عمومی و سیاسی انتخابات و مدیریت فضای اجرایی انتخابات را از دیگر مواردی دانست که هیئت بازرسی باید بر جریان آن مراقبت و کنترل کند.

در این نشست هر یک از اعضا نظرات خود را مطرح و در خصوص نحوه انتخابات اعضای هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه تبادل نظر کردند و مقرر شد در جلسه بعدی نسبت به انتخاب قطعی اعضای هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه اقدام شود.

همچنین در این جلسه شماره 8272031 مربوط به دبیرخانه بازرسی انتخابات استان، برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی درباره انتخابات اعلام شد.  

انتهای پیام/89002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول