اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

مشکل کم‌آبی در 20 روستای نهاوند / آبرسانی سیار به 12 روستا

فرماندار نهاوند با بیان اینکه سد گرین آبرسانی به 20 روستای دارای مشکل کم‌آبی را حل می‌کند، گفت: در حال حاضر حدود 12 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مشکل کم‌آبی در 20 روستای نهاوند / آبرسانی سیار به 12 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی مولوی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به برخی از پروژه‌های شهرستان نهاوند اظهار کرد: با توجه به فرسودگی تنها بیمارستان نهاوند، بیمارستان 160 تختخوابی این شهرستان که جزو پروژه‌های مهر ماندگار نیز هست 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سد گرین دیگر پروژه این شهرستان است که از سال 89 مصوب شده و اجرای آن می‌تواند در منطقه به ویژه در مسائل کشاورزی تأثیرگذار باشد اما در حال حاضر تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه بخشی از این سد جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، افزود: این سد آبرسانی به 20 روستای دارای مشکل کم‌آبی را حل می‌کند به طوری که در حال حاضر 12 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند به لحاظ کشاورزی غنی است که در این راستا یکی از اولویت‌های کشاورزی ساماندهی کانال‌های آبرسانی کشاورزی است که ساماندهی کانال‌ها به ویژه کانال کاج و برزول که پوشش زیادی دارند، در اولویت است.

مولوی چهاربانده کردن محور بروجرد ـ نهاوند را از دیگر اولویت‌های این شهرستان دانست و گفت: این پروژه در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به اینکه در توسعه شهرستان نقش دارد، باید تسریع یابد اما دو سالی است که متوقف شده است.

وی با اشاره به بافت‌های فرسوده در محدوده بخش دوخواهران نیز یادآور شد: این محدوده موجب ترافیکی در شهر شده است.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: این منطقه 6 هزار و 500 متر نیاز به بازگشایی داشت که 3 هزار و 300 متر ان تملک شده و 3 هزار و 200 متر آن باقی مانده است.

وی اضافه کرد: شبکه فاضلاب نهاوند نیز از دیگر اولویت‌های این شهرستان است که باید با اتمام هر چه سریع‌تر تصفیه‌خانه فاضلاب این مشکل نیز برطرف شود چرا که در تأمین آب تأثیرگذار است.

مولوی سالن ورزشی بانوان را از دیگر پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: این سالن با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در چند فاز در حال اجراست که امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی بیان داشت: ساختمان اداری فعلی آموزش و پرورش شهرستان نهاوند فرسوده است.

فرماندار نهاوند گفت: ساخت آن از سال 85 آغاز شده که 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما یک و نیم سال است که متوقف شده است.

وی در پایان ابراز داشت: برای تهیه طرح جامع سراب گیان نیز اعتبار خوبی اختصاص یافته که برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول