محمدرضا اسدی در گفتوگو با خبرنگار فارس در کاشان طول خط شبکه آبرسانی کاشان را یکهزار و 500 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: هدر رفت آب در شبکه آبرسانی کاشان اعم از هدر رفت واقعی و یا ظاهری در حدود 21 درصد محاسبه شده است.
وی افزود : از این میزان هدر رفت آب در شبکه آبرسانی کاشان، هفت درصد پرت واقعی آب است و بقیه پرت ظاهری به شمار میرود که بر اثر اشتباهات محاسباتی صورت گرفته است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان اصلاح شبکه آبرسانی کاشان را ضروری و یکی از راههای جلوگیری از پرت آب را اصلاح شبکه اعلام کرد و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان به طور متوسط سالانه 40 کیلومتر از یکهزار و 500 کلیومتر شبکه آبرسانی خود را اصلاح میکند.
به گفته وی، زونبندی و اصلاح شبکه آبرسانی کاشان، کار دائمی و همیشگی این شرکت است و در مدت اخیر شبکه فرسوده خطوط اصلی آبرسانی کاشان که دارای لولههای آب سال 1346 با قدمت نیم قرن بوده اصلاح شده است.
اسدی یادآور شد: با زونبندی و اصلاح شبکه فرسوده، به طور متوسط سالانه یک درصد از هدر رفت آب در شبکه آبرسانی کاشان جلوگیری میشود.
این مسئول افزود: پایین آوردن هدر رفت آب در شبکه در شرایطی راحت است اما اگر این وضعیت به یک حدی رسید اصلاح شبکه کار سخت و دشواری میشود.
وی همچنین میزان تبخیر آب در کاشان را 3 هزار میلیلیتر در سال اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان تبخیر آب در کاشان بیش از سه برابر استاندارد جهانی است گفت: تبخیر بالای آب و نزدیکی دریاچه نمک به منابع آب کاشان دو عامل تشدید کننده بحران در منطقه کاشان است.
شرکت آب و فاضلاب کاشان با 125 هزار 566 فقره انشعاب شامل 85 درصد مشترکین خانگی و 15 درصد مشترک غیر خانگی در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و 11 شهر تابعه، جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر را زیر پوشش دارد.
انتهای پیام/2406/خ30/ث3001