اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آبفا کاشان خبر داد

اصلاح 40 کیلومتر شبکه آب‌رسانی کاشان در سال

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: این شرکت به طور متوسط سالانه 40 کیلومتر از یک‌هزار و 500 کلیومتر شبکه آب‌رسانی خود را اصلاح می‌کند.

اصلاح 40 کیلومتر شبکه آب‌رسانی کاشان در سال

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان طول خط شبکه آبرسانی کاشان را یک‌هزار و 500 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: هدر رفت آب در شبکه آ‌ب‌رسانی کاشان اعم از هدر رفت واقعی و یا ظاهری در حدود 21 درصد محاسبه شده است.

وی افزود : از این میزان هدر رفت آب در شبکه آ‌ب‌رسانی کاشان، هفت درصد پرت واقعی آب است و بقیه پرت ظاهری به شمار می‌رود که بر اثر اشتباهات محاسباتی صورت گرفته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان اصلاح شبکه آبرسانی کاشان را ضروری و یکی از راههای جلوگیری از پرت آب را اصلاح شبکه اعلام کرد و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان به طور متوسط سالانه 40 کیلومتر از یک‌هزار و 500 کلیومتر شبکه آب‌رسانی خود را اصلاح می‌کند.  

به گفته وی، زون‌بندی و اصلاح شبکه آب‌رسانی کاشان، کار دائمی و همیشگی این شرکت است و در مدت اخیر شبکه فرسوده خطوط اصلی آب‌رسانی کاشان که دارای لوله‌های آب سال 1346 با قدمت نیم قرن بوده اصلاح شده است. 

اسدی یادآور شد: با زون‌بندی و اصلاح شبکه فرسوده، به طور متوسط سالانه یک درصد از هدر رفت آب در شبکه آب‌رسانی کاشان جلوگیری می‌شود.

این مسئول افزود: پایین آوردن هدر رفت آب در شبکه در شرایطی راحت است اما اگر این وضعیت به یک حدی رسید اصلاح شبکه کار سخت و دشواری می‌شود.

وی همچنین میزان تبخیر آب در کاشان را 3 هزار میلی‌لیتر در سال اعلام کرد  و با اشاره به اینکه این میزان تبخیر آب در کاشان بیش از سه برابر استاندارد جهانی است گفت: تبخیر بالای آب و نزدیکی دریاچه نمک به منابع آب کاشان دو عامل تشدید کننده بحران در منطقه کاشان است.

شرکت آب و فاضلاب کاشان با 125 هزار 566 فقره انشعاب شامل 85 درصد مشترکین خانگی و 15 درصد مشترک غیر خانگی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و 11 شهر تابعه، جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر را زیر پوشش دارد. 

انتهای پیام/2406/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول