اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف هزینه 2 میلیارد ریالی

پروژه آبرسانی به عشایر آبگندی گچساران آماده بهره‌برداری شد

رئیس امور عشایر گچساران با اشاره به پیشرفت 100 درصدی پروژه آبرسانی به منطقه عشایری آبگندی این شهرستان گفت: این پروژه با صرف اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال، آماده بهره‌برداری است.

پروژه آبرسانی به عشایر آبگندی گچساران آماده بهره‌برداری شد

بهمن آزادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: آب عشایر منطقه عشایری آبگندی از طریق تانکرهای آبرسانی تأمین می‌شود که این نوع آبرسانی مشکلات زیادی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اسکان تعداد کمی از عشایر در منطقه عشایرنشین آبگندی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین تسهیلات مسکن از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به این منطقه، افزون بر 100 خانوار عشایری در این منطقه اسکان می‌یابند.

صرف هزینه 2 میلیارد ریالی برای پروژه آبرسانی به منطقه آبگندی

رئیس امور عشایر گچساران جدول‌گذاری، خیابان کشی، برق رسانی و زیرسازی جاده دسترسی را از جمله خدمات ارائه شده به منطقه عشایری آبگندی عنوان کرد.

آزادی بیان کرد: امور عشایر گچساران برنامه‌ریزی مطلوبی را در راستای آشنا کردن عشایر با مشاغلی غیر از دامداری از جمله پرورش گل، پرورش زنبور عسل، زراعت، باغداری و تولید صنایع دستی داشته است.

وی افزود: برای بهبود زندگی و احیای فرهنگ و سنت‌های اسلامی و اصیل عشایری و استفاده از توان و استعدادهای بالقوه عشایر، ساماندهی و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به این قشر در دستور کار قرار دارد.

آزادی همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به عشایر را مطابق قانون و ضروری عنوان کرد.

وی ابراز داشت: برای اجرای پروژه آبرسانی به منطقه عشایری آبگندی افزون بر 2 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گچساران در سال 90 اختصاص یافت.

لوله‌های آب شرکت نفت گچساران، مشکل‌گشای تأمین آب عشایر آبگندی است

رئیس امور عشایر گچساران تنها مشکل این پروژه را تأمین آب از منبع تغذیه دائمی عنوان و تصریح کرد: در صورتی که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران موافقت خود را در زمینه استفاده از سیستم آبرسانی و لوله‌های آب این شرکت که از منطقه آبگندی عبور می‌کند، اعلام کند مشکلی برای آبرسانی به منطقه آبگندی وجود ندارد.

به گزارش فارس منطقه اسکان عشایر آبگندی گچساران با مساحت 640 هکتار در 25 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول