اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتظارات مردم خوزستان از رئیس‌جمهور

آقایان تکلیف‌مدار! وعده‌هایتان در گوشه‌ای از ذهن ما ضبط می‌شود

باتوجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تب و تاب تبلیغات کاندیداها نیز بیشتر شده است.

آقایان تکلیف‌مدار! وعده‌هایتان در گوشه‌ای از ذهن ما ضبط می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، از پیش از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شاهد آمد و شد کاندیداها و یا اعضا و طرفداران آنها به استان خوزستان هستیم.

استان خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه منابع انرژی محسوب و به همین دلیل در همه دوره‌ها کاندیداهای ریاست جمهوری این استان را جزو اولین مقصد سفرهای انتخاباتی خود انتخاب می‌کنند.

بر این اساس از بین هشت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و از زمان آغاز رسمی انتخابات تا کنون غلامعلی حداد عادل، محمدباقر قالیباف و سید محمد غرضی برای بیان برنامه‌های خود و دیدار با مردم به این استان سفر کرده‌اند.

پیش از تایید صلاحیت‌ها و آغاز رسمی تبلیغات انتخابات نیز محسن رضایی و علی اکبر ولایتی در استان خوزستان حضور یافته بودند.

بر این اساس حسن روحانی یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار است هفته آینده به خوزستان سفر کند و از سوی دیگر منابع خبری از سفر قریب‌الوقوع سعید جلیلی به این استان نیز خبر داده‌اند.

کاندیداها در جریان سفرهای تبلیغاتی خود به خوزستان وعده‌های مختلفی را چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به مردم داده و برخی‌هاشان نیز حاضرند ضمانت هم برای تحقق وعده‌های خود ارائه کنند.

مردم نیز در قبال این وعده‌ها و قول‌ها و برنامه‌ها نیز توقعاتی دارند.

* کاندیداها قولی ندهند که از انجام آن برنمی‌آیند

یکی از شهروندان خوزستانی در این خصوص گفت: در این روزها قول‌ها و وعده‌های زیادی از کاندیداهای انتخابات چه در برنامه‌های تلویزیونی و چه در زمان حضور در استان می‌شنویم.

حسین افزود: البته اینکه همه می‌خواهد به اصلاح وضعیت کنونی و به ویژه در حوزه اقتصادی بپردازند امری مناسب است اما اعتقاد دارم در این باره نباید سخنی به زبان آورده شود و قولی به مردم داده شود که بعدها نتوان آن‌را انجام داد.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید با توجه به توانایی‌های خود حدود اختیارات و واقعیت‌های موجود به مردم وعده بدهند نه اینکه وعده‌ای بدهند که تحقق آن امکان‌پذیر نباشد.

* کاندیداها برنامه ارائه کنند

یکی دیگر از شهروندان دراین خصوص گفت: من از کاندیداها می‌خواهم که در بیان برنامه‌های خود از کلی گویی بپرهیزند.

زینب افزود: همه ما می‌دانیم که مسائل اقتصادی از جمله بیکاری، تورم و ... در کشور وجود دارد و از کاندیداها انتظار می‌رود به کلی گویی در خصوص این مشکلات نپردازند.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید برنامه‌های خود را برای رفع این معضلات و مشکلات بیان کنند تا مردم بهتر بتوانند در خصوص واقعی بودن یا نبودن وعده‌ها تصمیم‌گیری کنند.

این شهروند 22 ساله ادامه داد: در صورتی که این مسئله محقق شود قطعاً می‌تواند کمک شایانی به انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری کمک کند.

* کاندیداها بدانند وعده‌هایشان در اذهان می‌ماند

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: این روزها شاهد تبلیغات گسترده‌ای از سوی کاندیداها هستیم و هر یک سعی دارند تا هرچه بیشتر آراء و نظر مردم را به سوی خود جلب کنند.

شاکر که تحصیل‌کرده رشته حقوق است تصریح کرد: یک نکته اساسی که همه کاندیداها و به ویژه فردی که از بین آنها به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید مدنظر داشته باشند این است که هر کلام و هر وعده‌ای که در این روزها به مردم می‌دهند در اذهان باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: بر این اساس آنها نباید وعده و قولی بدهند که بعد از انتخاب شدن و مطالبه مردم نتوانند آن‌را محقق کنند.

این جوان خوزستانی بیان داشت: به هر حال این وعده‌ها و این برنامه‌هایی که از سوی کاندیداها ارائه می‌شود در جلب یا تغییر آرای مردم تاثیرگذار است و مردم از منتخب خود انتظار دارند آنچه را که در زمان تبلیغات گفته و وعده داده را پس از انتخاب شدن نیز عملی کند.

* نباید در دادن قول و وعده افراط کرد

یکی دیگر از شهروندان نیز در این خصوص گفت: معتقدم که کاندیداها هرچند باید برنامه‌های خود را ارائه کنند اما در زمینه قول و وعده‌ها نباید افراط کنند.

عبدالله 55 ساله در این خصوص ادامه داد: من به دقت برنامه‌های کاندیداها را دنبال می‌کنم و بعضاً در برخی از صحبت‌هایشان وعده‌هایی می‌بینیم که تحقق آنها امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: البته مردم خود بهترین تصمیم‌گیرنده هستند و می‌توانند در زمینه اینکه آیا این وعده‌ها تحقق‌پذیر است یا نه بهترین تصمیم‌را بگیرند.

این مرد میانسال با بیان اینکه دو جوان تحصیل کرده بیکار دارد گفت: متاسفانه مشکل اشتغال به دغدغه‌ای برای همه خانواده‌ها تبدیل شده و در هر خانواده‌ای می‌توان یک و یا بیشتر جوان تحصیل‌کرده بیکار را دید.

وی خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم که منتخب ملت به وعده‌های خود در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و به ویژه اشتغال عمل کند.

انتهای پیام/72008/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول