اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

10 مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به همایش سبک زندگی در فرهنگ رضوی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی تا 10 مرداد سال‌جاری است.

10 مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به همایش سبک زندگی در فرهنگ رضوی

محمد ذوالقدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: همایش علمی پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ هنری امام رضا (ع) است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال‌آفرین رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گسترش فعالیت‌های پژوهشی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر پژوهشی در زمینه سیره و شخصیت و معارف امام رضا(ع) از اهداف برپایی این همایش در استان زنجان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی دو سال متوالی در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: این همایش در محورهای بحث خانواده در فرهنگ رضوی و سبک زندگی از منظر فرهنگ رضوی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با الهام از تاکیدات مقام  معظم رهبری و سبک ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

ذوالقدر به موضوعات هر یک از محورهای این همایش اشاره کرد و ادامه داد: تاثیر آموزه‌های فرهنگ رضوی بر سلامت خانواده، شیوه‌های تحکیم تعامل انسانی بین افراد خانواده، خودباوری و تاثیر آن بر نظام خانواده، بررسی الگوهای تفریحات سالم خانواده، محبت ابزار همبستگی افراد خانواده، مولفه‌های حفظ کرامت زن در خانواده، دین باوری و تاثیر آن بر شاکله زندگی خانوادگی، بهداشت روانی خانواده و لزوم توجه به سالخوردگان به مثابه ذخیره‌های خانواده در تربیت فرزندان برای زندگی بهتر از سرفصل‌های این بخش از همایش است.

ذوالقدر به محورهای سبک زندگی در فرهنگ رضوی نیز اشاره کرد و گفت: شیوه به زیستن، کرامت انسان، ردیابی عناصر سازنده با شخصیت سالم، روانشناسی سلامت نفس، اخلاق حرفه‌ای و سبک زندگی، مثبت‌نگری عامل شادی افزای زندگی، شیفتگی به خدمت عامل اعتلای جامعه و بایدها و نبایدهای زندگی اجتماعی نیز از سرفصل‌های این بخش از همایش است.

این مقام مسئول به توزیع فراخوان این همایش از فروردین امسال اشاره کرد و ادامه داد: فراخوان‌ها در مراکز آموزشی و علمی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور توزیع شده است.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش را تا 10 مرداد سال‌جاری دانست و افزود: نتایج این همایش دهم شهریور اعلام می‌شود.

ذوالقدر با بیان اینکه اختتامیه همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در استان زنجان 20 شهریور برگزار می‌شود، اضافه کرد: به نفرات اول در هر یک از بخش‌ها کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، نفرات دوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و نفرات سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء می‌شود.

وی با بیان اینکه به 10 برگزیده هر یک از بخش‌ها نیز 300 هزار تومان اهدا می‌شود، یادآور شد: گزیده مقالات در روز همایش در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون پنج مقاله از استان‌های آذربایجان‌شرقی، خوزستان، زنجان و سیستان و بلوچستان به دبیرخانه این همایش در استان رسیده است.

مسئول دبیرخانه همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در استان زنجان از چاپ مقالات برگزیده به صورت کتاب در استان خبر داد و گفت: مقرر شده است نمایشگاهی نیز در حاشیه این همایش دایر شود.

انتهای پیام/73003/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول