اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 تا 20 اردیبهشت

هفته فرهنگ رضوی در استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری دومین هفته فرهنگ رضوی کشور در استان مرکزی خبر داد.

هفته فرهنگ رضوی در استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین هفته فرهنگ رضوی در استان مرکزی از 14 تا 20 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین هفته فرهنگی در استان فارس برگزار شده است، افزود: جشنواره هفته فرهنگ رضوی در سال جاری برای نخستین بار در 29 استان کشور با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی و ارج نهادن به تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) در 30 برنامه متنوع برگزار ‌‌می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزاری نشست‌های معرفتی، اعزام محرومین به مشهد مقدس، عیادت از بیماران خاص در بیمارستان آیت‌الله خوانساری و اهداء کتاب و تبرکات آستان قدس رضوی، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر آثار فرهنگی آستان حضرت معصومه و امام رضا(ع)، پخش فیلم با محوریت امام رضا(ع) و  رونمایی کتاب قائم آل محمد(عج) را از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد.

*5 جشنواره و سوگواره ملی به میزبانی استان مرکزی برگزار شد

مشایخی با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته استان مرکزی میزبان پنج جشنواره و سوگواره ملی از جمله جشنواره‌های ملی اخلاق و آداب2 رضوی، نگار وحی (بافت و طراحی نقشه آیات قرآن)، تجلی آیات قرآن در اشعار تعزیه و سوگواره ملی تعزیه، کاریکاتور خلیج فارس و جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود.

وی افتتاح سرای روزنامه‌نگاران استان، اختصاص سه هزار متر زمین در آرامستان به عنوان قطعه هنرمندان، تهیه نسخه دیجیتال اطلس فرهنگی استان، درجه بندی 25 نفر از هنرمندان و افتتاح ساختمان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با زیر بنای 450 متر را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

*فروش مستقیم محصولات تجسمی هنرمندان تا یک ماه آینده

مشایخی در ادامه گفت: متاسفانه امروز آثار بسیاری از هنرمندان این استان که هرکدام گنیجنه بسیار با ارزشی هستند، مورد بی‌مهری مردم و مسئولان قرار گرفته که درآمدزا شدن این محصولات امری ضروری بوده و نیازمند توجه مسئولان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه از راه‌اندازی فروشگاه نگار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ادامه داد: این فروشگاه تا یک ماه آینده در لابی مجتمع ستارگان به منظور عرضه و فروش مستقیم محصولات تجسمی هنرمندان استان مرکزی آغاز به کار می‌کند.

مشایخی پیرامون برنامه‌های سال جاری این اداره بیان کرد: رویکرد برنامه‌های فرهنگی ارشاد بر اساس برنامه محوری است و با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام ارزشی و دینی است همه فعالیت‌های مسئولان و متولیان فرهنگی در راستای ارزش‌های دینی است.

وی تقدیر از 120 هنرمند و حامیان هنرمندان، برگزاری جشنواره کاریکاتور خلیج فارس و دیدار با دو خانواده شهید خبرنگار در دلیجان، برگزاری کارگاه تخصصی داستان‌نویسی توسط استاد سرشار، برگزاری کنسرت‌های موسیقی، برگزاری نمایش "تا اشکستان"، چاپ و توزیع پوستر با موضوع نوروز، فراخوان و چاپ پوستر با عنوان پدر امام خمینی(ره) و برگزاری همایش شعر فاطمی را از برنامه‌های اجرا شده اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

مشایخی بر لزوم توجه مسئولان به مقوله هنر و هنرمند تاکید کرد و بیان کرد: هنر ابزار بسیار مناسبی برای پرداختن به ارزش‌ها است که می‌توان از این ابزار برای بسط و گسترش ارزش‌های والای انسانی در جامعه نهایت بهره را برد.

*برگزاری همایش سالانه نویسندگان استان

مشایخی در ادامه از برگزاری همایش سالانه نویسندگان استان در اراک خبر داد و ادامه داد: این همایش با حضور نویسندگان منتخب و برجسته استان در روز 12 اردیبهشت در مجتمع آفتاب اراک برگزار می‌شود.

وی تجلیل از نویسندگان برتر استان و برپایی نمایشگاه کتاب را از جمله برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

انتهای پیام/87002‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول