اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان:

بدون حضور بخش خصوصی خوشه‎های صنعتی محقق نمی‎شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: اگر می‎خواهیم خوشه‌های صنعتی را ایجاد کنیم یکی از شرایط آن حضور بخش خصوصی است و بدون حضور بخش خصوصی خوشه صنعتی ایجاد نمی‎شود.

بدون حضور بخش خصوصی خوشه‎های صنعتی محقق نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضان بهرامی صبح امروز در جمع صنعتگران استان گلستان اظهار داشت: استان ما به دلیل ظرفیت بسیار پایین از لحاظ تکنولوژی در ساخت ادوات کشاورزی، خوشه صنعتی محقق نمی‎شود.

خوشه خوراک دام و طیور در گلستان یکی از خوشه‎های بسیار موفق بوده است

وی ادامه داد: خوشه خوراک دام و طیور در استان گلستان یکی از خوشه‎های بسیار موفق بوده و شروع آن همزمان با توسعه بخش مجوزهای دام و طیور در استان بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: این به این معنی است که دلیل موفق بودن آن این است که خواسته‎ها و نیازهای مصرف دام و طیور در استان همزمان با بخش حاکمیتی استان ارتقا داده شد.

زیرساخت‌های خوشه‎های صنعتی باید در گلستان ایجاد شود

وی تصریح کرد: اگر می‎خواهیم خوشه‎های صنعتی موفقی در استان ایجاد کنیم و رونق پیدا کند لازم است که زیرساخت آن درست شود.

بهرامی افزود: ما 27 واحد تحت پوشش جهادکشاورزی و سازمان صنایع و معادن داریم که بخش تولید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی آن بسیار ابتدایی است.

وی عنوان کرد: اگر توانستیم تکنولوژی‎های روز دنیا را در بخش تولید ادوات کشاورزی وارد کنیم به طور حتم می‎توانیم زنجیره کامل و خوشه صنعتی برای آن تعریف کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: خوشه لبنی خوشه بسیار خوبی است که اگر می‎خواهیم این خوشه موفق شود اعلام می‌کنم که بدون حضور بخش خصوصی و در نظر گرفتن بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

6 درصد از صادرات لبنیات کشور به گلستان اختصاص دارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه طی دوره 10 ساله 1380 صادرات استان چهار برابر شده است، بیان داشت: در سال‎های اخیر سهم صادرات استان گلستان از کل صادرات غیر نفتی کشور حدود نیم درصد بوده که باید با توسعه صادرات سهم صادراتی استان ارتقا یابد.

بهرامی خاطرنشان کرد: ارزش یک کیلو کالای صادراتی استان حدود 40 درصد بیشتر از متوسط کشور بوده که ناشی از صدور کالاهای با ارزش افزوده صنایع تبدیلی استان است.

وی در پایان متذکر شد: استان گلستان از لحاظ صادرات لبنیات در مقایسه با سهم کشوری، حدود شش درصد از کل صادرات لبنیات کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/83004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول