اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

صدور 245 فقره مجوز تأسیس واحدهای صنعتی در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صدور 245 فقره مجوز تأسیس واحدهای صنعتی در سال 91 در استان خبر داد و گفت: بیشترین مجوز با تعداد 60 فقره مربوط به صنایع کانی غیر فلزی بوده است.

صدور 245 فقره مجوز تأسیس واحدهای صنعتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با اشاره به عملکرد سازمان طی سال گذشته، سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی را 6 هزار و 517 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این تعداد واحد صنعتی اشتغالزایی 5 هزار و 516 نفر را به همراه داشته است.

وی تعداد جوازهای معتبر در استان را یک هزار و 75 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 717 فقره فاقد پیشرفت بوده که یا پیگیری نشده و یا زمین برای آنها تهیه نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: به لحاظ سرمایه‌گذاری بیشترین مورد در شهرستان همدان صورت گرفته است.

وی در تشریح نسبت پراکنش سرمایه‌گذاری استان نسبت به کشور تصریح کرد: وضعیت استان همدان در بحث تعداد واحدها نسبت به کشور 8.1 درصد، نسبت به سرمایه‌گذاری 5.1 درصد و نسبت به اشتغال 7.1 است.

سیاری اضافه کرد: رتبه استان نسبت به تعداد واحدها در کشور رتبه 21 و در بحث سرمایه‌گذاری نیز رتبه 24 است.

وی از صدور 52 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 572 میلیارد ریالی در سال 91 خبر داد و افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری 559 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تعداد واحدهای فعال در استان و تا پایان سال 91 را یک هزار و 454 مورد بیان کرد و اظهار داشت: این تعداد واحد شامل پروانه بهره‌برداری و پروانه مکمل بوده که با سرمایه‌گذاری 14 هزار و 764 میلیارد ریال، اشتغالزایی 21 هزار و 129 نفر را به همراه داشته است.

وی یادآور شد: تعداد صنایع کانی غیر فلزی نیز با 386 فقره، سرمایه‌گذاری 6 هزار و 411 میلیارد ریال و اشتغالزایی 6 هزار و 492 مورد در سال 91 انجام گرفته است.

سیاری سرانه اشتغال نسبت به سرمایه در استان را 699 میلیون ریال بیان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به وضعیت فعلی استان در شهرک‌های صنعتی افزود: در مجموع در استان 371 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 536 میلیارد ریال و اشتغالزایی 5 هزار و 314 نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین تعداد نواحی و مناطق صنعتی استان را 255 واحد بیان کرد و اظهار داشت: 828 واحد نیز خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت می‌کنند.

سیاری در پایان افزایش نرخ ارز، کاهش صدور جوار تأسیس و ابطال پروانه بهره برداری را از جمله دلایل کاهش فعالیت‌های صنعتی در استان دانست.

انتهای پیام/89017/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول