اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول:

مرمت و بهسازی جایگزین تملک خانه‌های قدیمی در دزفول می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از جایگزین کردن مرمت و بهسازی خانه‌های تاریخی و ثبت ملی شده به جای تملک در این شهرستان خبر داد.

مرمت و بهسازی جایگزین تملک خانه‌های قدیمی در دزفول می‌شود

غلامعلی باغبان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: هدف اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول مرمت و بهسازی خانه‌های تاریخی بوده تا مالکان بتوانند در خانه‌های خود زندگی کنند.

وی در فرهنگ استفاده از خانه‌ها و اماکن تاریخی گفت: اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان سیاست تملک خانه‌های تاریخی را ندارد و ساماندهی و مرمت این خانه‌های قدیمی و ثبت ملی شده را در برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول ادامه داد: سعی بر این است تا شرایطی برای صاحبان این خانه‌ها ایجاد شود که علاوه بر مرمت مالکان در خانه خودشان زندگی کنند.

وی با اشاره به ساماندهی و مرمت خانه‌های تاریخی اضافه کرد: باید درباره مرمت و ساماندهی خانه‌های قدیمی فرهنگ‌سازی شود.

باغبان‌زاده در بحث مشارکت در مرمت آثار تاریخی دزفول تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان در سطح استان پیشرو بوده و در سطح استان حائز رکورد قابل توجهی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در مورد مرمت خانه‌های تاریخی ثبت ملی شده در سال 89 عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی در بخش مرمت و بهسازی شش خانه تاریخی ثبت ملی شده در سال 89 مشارکت داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال 90 اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول در مرمت و بهسازی 15 خانه تاریخی ثبت ملی شده مشارکت کرده و فعالیت در این باره به پایان رسیده است.

باغبان‌زاده اظهار کرد: امسال نیز با مالکان 10 تا 15 خانه تاریخی در سطح شهرستان قرارداد بسته شده است تا برای مرمت خانه‌هایشان اقدام کنیم.

وی در مورد اجرای این طرح خاطرنشان کرد: چون اجرای این طرح ملی بوده اعتبار لازم باید ابلاغ شود و برای آغاز فعالیت منتظر ابلاغ اعتبارات سال‌جاری هستیم.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول