اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت تأکید کرد

لزوم تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) به جوانان در مراکز آموزشی

امام جمعه دهدشت یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد امام خمینی (ره) را احیای آثار و تألیفات آن بزرگوار دانست و گفت: مراکز علمی باید کتب فقهی امام را در تدریس به جوانان لحاظ کنند.

لزوم تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) به جوانان در مراکز آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع «امام خمینی (ره) و خرداد» ظهر امروز در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی با بیان اینکه عزت و سربلندی انقلاب و نظام ما با امام خمینی (ره) عجین است، اظهار داشت: قبل از انقلاب، عالی‌ترین حرکت تعبدی انسان که همان نماز بود، سرکوب می‌شد و حرکت عظیم امام راحل باعث احیای ارزش‌های اسلامی شده است.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: در گذشته نماز خواندن در محافل عمومی عیب و ننگ بود امروز تمامی اعمال عبادی ما حقیقتاً با امام خمینی (ره) گره خورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه امام خمینی (ره)‌ را شخصیتی فراموش‌نشدنی دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی و مسئولان موظف به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن یار سفر کرده هستند.

حسینی اتفاق افتاده در نیمه خرداد سال 42 را جرقه‌ بزرگی خواند و با اشاره به واقعه عظیم 15 خرداد گفت: حرکت مردم شهرهای قم و تهران در واکنش به دستگیری امام خمینی (ره) سرآغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

وی با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، لقاء آن ابر مرد تاریخ با پروردگار را رهایی از سختی‌ها و زندان عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده امام صادق (ع) مرگ مؤمن مانند بوییدن گل خوشبویی است.

حسینی با تأکید بر لزوم تبیین اهداف و آرمان‌های امام راحل در جامعه خاطرنشان کرد: باید مانند امام خمینی (ره) حرکت کنیم و مجاهد در راه خدا باشیم.

امام جمعه دهدشت تدریس آثار گرانقدر امام از جمله کتاب «تحریرالوسیله» در مراکز علمی را یکی از راه‌های زنده‌ نگه‌داشتن یاد امام راحل دانست و تصریح کرد: این کتاب جامع و یادگار فقهی امام بزرگوار است که باید برای اداره مدیریت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی تبیین زندگینامه و رساله امام با فصل‌بندی و زمانبدی در بین کارکنان را از دیگر راه‌های حفظ آرمان‌های امام و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن پیر فرزانه عنوان کرد و گفت: آشنایی کارکنان و مسئولان با تاریخ قبل و بعد از انقلاب یک ضرورت است.

در ادامه ابراهیم جعفری با تشریح ویژگی‌های امام خمینی (ره) وقار، تقوا، مردمی بودن و استکبار ستیزی امام را از شاخص‌های بارز معمار کبیر انقلاب برشمرد و گفت: امام سرشار از عشق به اهل‌بیت (ع) و توجه به قرآن بودند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به سیاست امام خمینی (ره) گفت: متأسفانه امروز سیاست ما آنطور که در اندیشه امام راحل بود با دیانت همراه نیست.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه زنده نگه‌داشتن یاد امام در تمامی جلسات نه تنها ایام خرداد را یک ضرورت دانست و گفت: کاروان زیارتی باید با برنامه‌ریزی درست و با کیفیت خوب اعزام شود و لازم است در این زمینه اعتباراتی لحاظ شود.

جعفری انتخابات را یکی از مهمترین راه‌های پیاده کردن اهداف متعالی امام دانست و گفت: در زمینه برگزاری انتخابات با برگزاری جلسات مختلف تاکنون روند خوبی در شهرستان طی شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد 194 شعبه أخذ رأی در 24 خرداد آرای مردم را با رعایت شعارهای انتخاباتی جمع‌آوری خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه، استقرار 56 شعبه أخذ رأی در حوزه شهری و 138 شعبه روستایی را متذکر شد و گفت: تعداد 105 شعبه در بخش مرکزی، 35 شعبه در دیشموک، 34 شعبه در بخش چاروسا و 20 شعبه در سوق مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/82016/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول