اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

صدور بیش از 3 هزار کارت پروانه مهارت برای شاغلان صنعت ساختمان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از صدور بیش از سه هزار کارت پروانه مهارت فنی‌ و ‌حرفه‌ای برای شاغلان صنعت ساختمان خبر داد.

صدور بیش از 3 هزار کارت پروانه مهارت برای شاغلان صنعت ساختمان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فنی ‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهان‌تیغی گفت: با هدف تربیت و ارتقای کارگران صنعت ساختمانی با اجرای آموزش‌هایی مطابق استانداردهای مورد نیاز برای تقویت و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از رعایت نکردن استاندارد ایمنی در ساخت و ساز، در سال گذشته سه هزار و 980 نفر در 22 حرفه موفق به دریافت کارت پروانه مهارت از این اداره کل شدند.

وی افزود: حرفه کارگر عمومی بنای سفت کار به تعداد 796 نفر بیشترین متقاضی و قبول شده را داشته وحرفه نقشه‌برداری به تعداد دو نفر کمترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ‌فنی ‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه از ارائه بیش از 600 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 600 هزار و 819 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان استان ارائه شده است.

این مسئول گفت: در راستای اجرای سیاست توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی، سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و به منظور توانمندسازی زندانیان برای اشتغال پس از آزادی، این اداره‌کل در سال گذشته، دو هزار و 262 نفر دوره آموزش‌های مهارتی به زندانیان سطح استان ارائه داده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه آموزهای فنی و حرفه‌ای در ندامتگاه‌ها گفت: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه برایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان شده که خود در کاهش بزهکاری و جرم و بازگشت مؤثر آنان به جامعه تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/75004/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول