اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

ساختمان‌های مشهد با معماری فاخر ساخته نمی‌شود

شهردار مشهد گفت: متأسفانه ساختمان‌های شهر مشهد با معماری فاخر ساخته نمی‌شود و ساختمان‌های قدیمی موجود در شهر نیاز به بازسازی و مرمت بنا دارند.

ساختمان‌های مشهد با معماری فاخر ساخته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی اظهار کرد: متأسفانه ساختمان‌های شهر مشهد با معماری فاخر ساخته نمی‌شود و ساختمان‌های قدیمی موجود در شهر نیاز به بازسازی و مرمت بنا دارند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در ساخت و سازها باید الگوهای غربی را کنار گذاشته و مطابق با الگوی معماری ایرانی و اسلامی نمای شهر ساخته شود.

وی خواستار گذاشتن ابزارهای قانونی برای اجرای نما قبل از خاتمه پروژه‌ها شد.

پژمان افزود: اگر نماهای ساختمان در چهارچوب درست علمی و بومی ساخته شود، قطعا شهر از زیبایی و یکپارچگی بیشتری برخوردار می‌شود.

شهردار مشهد وحدت، همدلی، صمیمیت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم را رمز پیشرفت طرح‌های شهرداری در عمران شهر مقدس مشهد دانست.

پژمان تصریح کرد: دولت در سال گذشته در تنگناهای شدیدی قرار داشت و شهرداری مشهد بدون حضور دولت طرح‌های بزرگ و کوچک را در تمامی مناطق شهری اجرا کرد.

وی افزود: شهرداری با خرید دو دستگاه TBMخط دو قطار شهری مشهد به طول 14 کیلومتر و با اعتباری حدود 7 هزار میلیارد آغاز به کار کرده، که تاکنون این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

شهردار مشهد بیان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 600 متر از مسیر خط دو قطار شهری مشهد حفاری شده که اجرای آن از مسیر بولوار طبرسی، راه آهن، میدان سعدی، میدان شریعتی، کوهسنگی و میدان جام عسل است.

در ادامه محمدرضا اخوان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی از خدمات ارزنده و ماندگار شهردار مشهد در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر تقدیر کرد.

وی افزود: مدیریت شهرداری مشهد در زیباسازی و عمران شهر مشهد سبب شد گردید که این شهر به عنوان یکی از زیباترین کلانشهرهای مهم جهان مطرح شود.

اخوان ادامه داد: دبیرخانه سیما و منظر در این سازمان با همکاری شهرداری مشهد تأسیس شده و امیدواریم در امسال توجه ویژه‌ای به نماهای شهری انجام شود.

انتهای پیام/70002/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول