اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

جامعتین هنوز بنایی بر ورود مصداقی به انتخابات ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تاکنون بنا بر این نبوده که جامعتین ورود مصداقی به انتخابات داشته باشد، گفت: اما در صورتی که ضرورت ایجاب کند جامعتین ورود مصداقی به انتخابات خواهد داشت.

جامعتین هنوز بنایی بر ورود مصداقی به انتخابات ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری عصر امروز در حاشیه نشست خبری پانزدهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از وظایف قطعی حوزه‌های علمیه، تشویق و ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات است؛ روحانیت و نهادهای روحانی باید تلاش کنند از فرصت‌های مختلف بهره برده و ائمه جمعه هم از تریبون نماز جمعه تمام تلاش خود را برای زمینه‌‌سازی این حضور حداکثری به کار گیرند.

وی افزود: در قم هم قرار است همایش‌هایی با همین عنوان در حرم مطهر و اماکن دیگر برگزار شود؛ با مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه هم صحبت شده که در صورت امکان مبلغان بتوانند در راستای تبیین بیانات و خواسته‌های رهبری آنها را برای خلق حماسه سیاسی تشویق کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت باید مروج اخلاق و معنویت باشند، عنوان داشت: روحانیت باید مردم را از مسائل جنجالی دور نگه دارند؛ می‌توان توطئه‌های دشمنان را آشکار و میزان تاثیرگذاری حضور حداکثری در انتخابات را تشریح کرد اما اگر گاهی طلاب و افراد مربوط به حوزه در وادی قرار گیرند که شایسته آنها نیست مورد پسند مدیریت هم واقع نمی‌شود زیرا روحانیت راهنمایان جامعه بوده و باید سبک زندگی را به مردم بیاموزند اما اگر خود از شرایط منفی تاثیر بپذیرند شایسته نخواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ به سئوالی در خصوص نظر جامعتین درباره معرفی مصداقی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حقیقت این است که نظر جامعتین از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی بر این بوده که تعداد نامزدهای اصولگرایان کاهش یافته و از تکثر آنها به دلیل پرهیز از پراکندگی آرا جلوگیری شود و به همین دلیل با مجموعه‌های اصول گرا برنامه‌هایی داشته و هنوز هم این حرکت وجود دارد.

وی گفت: ائتلاف‌هایی که با عنوان اصولگرایان وجود داشته اعلام کرده‌اند که بر تعهد اخلاقی خود پایبند هستند و این کاندیداها نیز اعلام کرده‌اند به نظر جامعتین تمکین می‌کنیم و تخلفی هم از این امر صورت نگرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر شرایط کشور مبنی بر حمایت از یک کاندیدای خاص خاطرنشان کرد: اگر مقصود از حاکمیت شخص رهبر معظم انقلاب باشد ایشان بارها فرموده‌اند من یک رای بیشتر ندارم و کسی هم از آن مطلع نیست و از مجموعه گفت‌و‌گوهای ایشان برداشتی در مورد شخص خاصی نداشته‌ایم؛ ایشان به کاندیداها هم فرموده‌اند توصیه‌ای برای ورود یا عدم ورود شما نداشته و ملاک رای مردم است.

وی بیان کرد: مصلحت نیست کسی به عنوان کاندیدای نظام و حاکمیت مطرح شود، کسانی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانند مورد انتخاب مردم واقع شوند و رای مردم تعیین می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تاکنون بنا بر این نبوده که جامعتین ورود مصداقی به انتخابات داشته باشد گفت: هدف جلوگیری از تکثر آرا کاندیداهای اصولگرا است و فقط در صورتیکه ضرورت ایجاب کند جامعتین با توجه به شرایط و موقعیت کشور ورود مصداقی خواهد داشت.

انتهای پیام/78004/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول