اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات آذربایجان‌ شرقی خبر داد

تدوین آیین‌نامه نحوه تبلیغات در انتخابات شوراها در آذربایجان ‌شرقی

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بسیار روشنی برای انتخابات شوراها برای مشخص شدن موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی تدوین شده است.

تدوین آیین‌نامه نحوه تبلیغات در انتخابات شوراها در آذربایجان ‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد آهنگری افزود: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بسیار روشنی برای مشخص شدن موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی تدوین شده و در اختیار نامزدها قرار گرفته و انتظار می‌رود کسانی که قرار است روی صندلی‌های شورای اسلامی شهر و روستا بنشینند، پیش از همه به این موارد پای‌بند باشند.

به گفته وی، دستورالعمل مصادیق تبلیغات مجاز در 13 بند و تبلیغات غیرمجاز در 21 بند به عنوان چکیده‌ای از اصول قانون انتخابات تهیه و منتشر شده است و لزوم توجه کامل به آن از سوی نامزدها و هواداران آنها قابل توجه و تاکید می‌باشد.

آهنگری با اشاره به برخی از این مفاد گفت: نامزدها می‌توانند با چاپ حداکثر دو نوع تصویر بر روی پوسترها و اعلان‌های تبلیغاتی خود، انواع جزوه و تراکت و زندگی‌نامه را برای افزایش آگاهی مردم با پیشینه و برنامه‌های آتی آنها تهیه و توزیع نمایند. استفاده از هرگونه مصادیق تبلیغاتی با ابعاد حداکثر 100 در 70 سانتی متر در نقاط معین شده برای نصب تبلیغات هم از دیگر شیوه‌های قانونی برای معرفی و تبلیغ نامزدها می‌باشد. همچنین نامزدها می‌توانند از امکانات تبلیغی موسسات مختلف با پرداخت هزینه به آنها بهره‌مند شوند. استفاده از اماکن دولتی و عمومی نیز به شرط اخذ مجوز مقامات ذیصلاح و پرداخت هزینه برابر با تمام نامزدهای دیگر، ممکن است.

به گفته وی، توزیع آثار تبلیغاتی از طریق شرکت پست نیز با رعایت چهارچوب اساسنامه این اقدام، مجاز و ممکن بوده و همچنین انتشار نظر شخصیت‌ها بدون ذکر عنوان مسئولیتی‌شان در تایید نامزدهای انتخابی با ارائه مستندات و مدارک کتبی این حمایت بلامانع است؛ این مساله شامل مجامع، احزاب و گروه‌های مجاز نیز می‌شود.

آهنگری، برگزاری برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها را از جمله راه‌های موثر و قانونی در معرفی نامزدها و دیدگاه‌های آنها دانست و افزود: تجربه ثابت کرده است که ارایه برنامه‌های مدون، واقعی و قابل اجرا، به دور از کلی‌نگری و کاربردی می‌تواند نقش موثری در جلب توجه مردم داشته باشد.

مسئول کمیته تبلیغات انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برخی عناوین غیرمجاز در تبلیغات نامزدها گفت: انتظار می‌رود نامزدهای انتخابات شورا و هواداران آنها توجه کافی نسبت به ممنوعیت دیوار نویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی داشته باشند و از نصب هرگونه پلاکارد با ابعاد بیشتر از 100 در 70 سانتی‌متر در محل‌هایی به جز ستادهای تبلیغاتی خودداری کنند چون این موارد در آیین‌نامه انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان مصادیق تبلیغات غیرمجاز معرفی و تصریح شده‌اند.

وی افزود: فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع و مصداق تخلف محسوب می‌شود؛ همچنین انجام فعالیت های تبلیغاتی توسط مجریان و ناظران انتخابات در همان حوزه انتخابیه نیز ممنوع است.

به گفته آهنگری، آسیب رساندن به تبلیغات محیطی مانند تابلوهای علائم راهنمایی، بیمارستان‌ها، مدارس و امثال آنها، همچنین مبلمان شهری مانند ایستگاههای اتوبوس، تاسیسات دولتی، باجه‌های تلفن و پست‌های برق و تلفن از طریق چسباندن موارد تبلیغاتی روی آنها تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

وی از نامزدها و هواداران آنها خواست با رعایت مصادیق اخلاق انتخاباتی از تخریب رقبای خود در جلسات و یا در تبلیغات مکتوب شان خودداری نموده و با معرفی برنامه‌ها و توانمندی‌هایشان نظر مردم را جلب کنند.

آهنگری نقش مطبوعات و اصحاب رسانه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نامزدها می‌توانند از توانمندی بازوهای اطلاع رسانی جامعه به خوبی بهره برده و به معرفی شایسته و همراه با واقعیت خود پرداخته و لازم است از تخریب دیگران خودداری نمایند.

مسئول کمیته تبلیغات انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: نامزدها در هر منطقه شهرداری می توانند یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اعم با هر عنوان اعم از مردمی، بانوان؛ جوانان و امثال آن برای ساماندهی فعالیتهای تبلیغی خود داشته باشند و در زمان اعلام شده برای تبلیغات از طریق این ستادها به فعالیت بپردازند، سایر موارد مرتبط با این مساله از طریق فرمانداری ها و نهادهای مسئول به اطلاع نامزدها خواهد رسید.

آهنگری در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی نامزدهای تلاشگر شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری نمود نامزدها با رعایت تمام موارد قانونی، پایبندی خود به قانون را ابتدا از خود آغاز کرده و به مردم نشان دهند تا چه اندازه بر حرف‌ها و قول‌های خود استوار هستند.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور روز جمعه 24 خرداد ماه برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/60002/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول