اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

دستاورد حضور گسترده در انتخابات، انسجام ملی است

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه اصل اساسی در انتخابات پیش‌رو شرکت گسترده ملت پای صندوق‌های رأی است گفت: بزرگترین دستاورد این حضور انسجام ملی در جامعه است.

دستاورد حضور گسترده در انتخابات، انسجام ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ولی‌الله میرزایی‌اصل در گردهمایی نامزدهای عضویت شورای اسلامی شهر سنندج در مجتمع فرهنگی فجر این شهر با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما بر توجه به مشارکت عمومی در انجام امورات تأکید شده است اظهار کرد: در این صورت امورات از صلابت و استواری برخوردار خواهند بود.

وی انتخابات را نیز نمونه‌ای از اینگونه موارد برشمرد و افزود: زمانی که یک تصمیم فرآیندهای قانونی و عقلایی را طی کند صحیح، موفق و ماندگار خواهد بود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج، اصل اساسی و بارز انتخابات را مشارکت فعال و حداکثری مردم دانست و خاطر نشان کرد: این حضور گسترده دستاوردهای بزرگی از جمله انسجام ملی را به دنبال خواهد داشت.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مردم در جایگاه تعیین سرنوشت قرار گرفتند تصریح کرد: انتخابات عرصه‌ای است که ارده ملت در آن نقش تعیین‌کننده دارد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه باید تمرکز خود را بر روی دستاوردهای سیاسی اجتماعی نظام قرار دهیم اظهار کرد: امروز خودمان در حال تعیین سرنوشت برای جامعه ایرانی هستیم.

وی با تأکید بر وظیفه تمام مسئولان و دستگاه‌های مسئول در امر برگزاری انتخابات، مهم‌ترین نقش را در این باره بر عهده مردم دانست و اظهار داشت: مردم چه به عنوان انتخاب‌کننده و چه به عنوان نامزد و انتخاب‌شونده مسئولیتی خطیر دارند که باید با توجه به شرایط موجود نسبت به ایفای آن همت کنند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با اشاره به نقش انکارناپذیر نامزدهای شوراها در تحقق حماسه سیاسی خاطرنشان کرد: خلق این حماسه الزاماتی دارد که باید همگان به آن پایبند باشند.

میرزایی‌اصل حضور گستره و آگاهانه مردم را مهم‌ترین الزام پیش‌رو عنوان کرد و با بیان اینکه بستر این امر در سنندج فراهم است اظهار کرد: 155 داوطلب برای انتخاب 13 نفر به عنوان اعضای اصلی و 6 نفر عضو علی‌البدل در صحنه حضور دارند که نشان‌دهنده وجود فضای باز برای انتخاب نامزدهای اصلح است.

فرماندار سنندج الزام تمام دست‌اندرکاران و مجریان به قانونمداری را لازمه انتخاباتی سالم و باشکوه بیان و تأکید کرد: انتخابات باید بر اساس مر قانون باشد.

وی رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید برای مطرح کردن خود به تخریب دیگران  روی آورد، بلکه نامزد موفق کسی است که بتواند با مدنظر قرار دادن قانون نسبت به اثبات خود تلاش کند.

فرماندار شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه باید به شعور مردم احترام گذاشت، خاطرنشان کرد: مردم چه در زمینه حضور پای صندوق‌ها و چه در بحث انتخاب افراد اصلح همواره کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند.

میرزایی‌اصل مشارکت مردم سنندج در انتخابات مجلس نهم را نمونه‌ای از تشخیص درست شرایط توسط ملت دانست و افزود: در این دوره مشارکت مردم سنندج نسبت به دوره هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی 50 هزار نفر افزایش یافته بود.

فرماندار سنندج در ادامه به بیان توصیه‌هایی برای نامزدهای شوراها پرداخت و گفت: نباید قول و وعده‌ای به مردم داده شود که در چارچوب وظایف شوراها نباشد.

وی با بیان اینکه هر رفتار غیرقانونی مجازات متناسب به دنبال دارد از نامزدها خواست، نسبت به رعایت قانون در صرف هزینه‌های انتخاباتی دقت لازم را به عمل آورند تا مشکلات بعدی گریبانگیر آنها نشود.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه تبلیغات به شکل غیرقانونی نه از سوی ناظران و نه از سوی مردم پذیرفته شدنی نیست اظهار کرد: رفتار درست نامزدها می‌تواند بهترین تبلیغ برای آنها باشد.

میرزایی‌اصل در پایان با یادآوری نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد همه نهادها، نامزدها و مردم ایران با ایفای نقش و سهم خود در انتخابات نسبت به تحقق حماسه سیاسی اقدام کنند.

انتهای پیام/79012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول