اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر شیراز:

دیوارکشی در وسط خیابان‌ها جواب نمی‌دهد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورت مانع‌گذاری خیابان ملاصدرا باید به روند دیوارکشی در سراسر شیراز ادامه دهیم.

دیوارکشی در وسط خیابان‌ها جواب نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد رضا نقیب زاده بعد از ظهر امروز در دویست و نود و چهارمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: خیابان ملاصدرا از گذشته مورد توجه مسئولان عمران شهری بوده و پلیس راهور پیشنهاد کرده است در این خیابان بین دو لاین رفت و آمد با نیوجرسی جداسازی شود.

وی افزود: دلیل پلیس برای این امر تخلف رانندگان است که بدون تصمیم قبلی از روی جداکننده‌های پلاستیکی فعلی دور زده و به ترافیک و هرج و مرج دامن می‌زنند.

نقیب زاده تصریح کرد: مانع فیزیکی مد نظر کمیسیون نیست و به جای آن استفاده از دوربین‌های نظارتی و نصب در هشت موقعیت توصیه شد.

وی اضافه کرد: با نصب دوربین تنها با افراد متخلف برخورد شده و دیگر نیازی نیست که در سایر خیابان‌های شمالی جنوبی مانند انقلاب، توحید، سینما سعدی و فلسطین دیوارکشی انجام شود.

شهردار شیراز نیز در این زمینه گفت: نیوجرسی جلوی دور زدن افراد متخلف را می‌گیرد اما در عین حال در هنگام بروز بحران مانع امدادرسانی سریع خودروهای امدادی و آمبولانس نیز هست.

علیرضا پاک فطرت اضافه کرد: نباید به جای تنبیه افراد متخلف تمام راکبان را جریمه کرد چنانکه نصب سرعت‌گیر که برای جلوگیری از سرعت غیرمجاز متخلفان است باعث آسیب به تمام خودروها شده گاه حتی برای افرادی با ضایعات ناحیه کمر مشکل‌ساز می‌شود.

محمد حق نگر دیگر عضو شورای شهر شیراز بود که با استناد به اینکه در حال حاضر پلیس امکان نظارت تصویری بر خیابان ملاصدرا را به طور کامل دارا است، خواستار جداسازی خیابان ملاصدرا با استقرار گلدان گل شد.

زین‌العابدین عرب دیگر عضو این شورا این موضوع را اجرایی دانست و با انتقاد از طرح آن در شورا خواستار حل و فصل آن در جلساتی بین شهرداری و پلیس شد.

در نهایت مصوبه شورا مبنی بر مخالفت با احداث جداکننده و افزایش دوربین در جلسه امروز شورا رای نیاورد.

همچنین در این جلسه افزایش سهم شهرداری در شرکت عمران و توسعه برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.

انتهای پیام/2448/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول