اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 4 اهواز در گفت‌وگوی تفضیلی با فارس:

بار ترافیکی اتوبان گلستان اهواز کاهش می‌یابد

شهردار منطقه چهار اهواز گفت: تعریض خیابان 13 رشد که موازی اتوبان گلستان است و باعث کاهش بار ترافیکی این اتوبان می‌شود یکی از مهمترین پروژه‌های این شهرداری در اهواز است.

بار ترافیکی اتوبان گلستان اهواز کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهرداری منطقه چهار اهواز یکی از پویاترین شهرداری‌های اخیر اهواز است. مراسم کلنگ‌زنی و احداث اولین پارک بانوان، افتتاح فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات و باشگاه شهروند الکترونیک و گزارشی که منصور کتانباف، شهردار اهواز در مراسم افتتاحیه این فرهنگسرا از عملکرد شهرداری این منطقه ارائه کرد ما را بر آن داشت، تا در حاشیه افتتاح فرهنگسرا به سراغ بابک محمدی، شهردار منطقه چهار اهواز برویم و با وی گفت‌وگویی هر چند مختصر داشته باشیم.

*فارس: پروژه‌های شاخص انجام شده شما در سطح منطقه چهار در سال‌های 90 و 91 چه بوده است؟

محمدی: از مهمترین آن‌ها همین احداث فرهنگسرای گلستان بود، که افتتاح شد. زیرسازی و آسفالت تعدادی از خیابان‌های پراکنده مناطق مختلف منطقه چهار را در دستور کار داشتیم، احداث و تکمیل پارک‌ها در مناطق مختلف از جمله، پارک حجاب، پارک آبشار تحت عنوان پارک بانوان، پارک آب نیروی بهارستان، پارک ساحلی از بلوار کارگر تا پل فولاد، پارک شهرک شهید محلاتی و... که در بسیاری از آن‌ها نصب وسیله‌های ورزشی و تندرستی را داشته‌ایم همچنین احداث پنج باب سرویس‌های بهداشتی در پارک‌های مختلف، که نیاز آن به شدت احساس می‌شد.

بازسازی میدان کودک، احداث و تکمیل خیابان ولیعصر از درب پشتی دانشگاه علوم پزشکی تا بلوار گلستان، احداث ایستگاه آتش نشانی پردیس، احداث زمین‌های ورزشی در مناطق مختلف، احداث بازارچه در پردیس و بهارستان، که بازارچه پردیس ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، نیز بخشی از این پروژه‌ها هستند.

همچنین احداث مسیر پل علوی، احداث و تعریض خیابان 13 رشد که موازی اتوبان گلستان است و باعث کاهش بار ترافیکی اتوبان گلستان خواهد شد، که طرح بسیار خوبی است. همسان‌سازی دریچه‌های فاضلاب نصب پرچم و میله‌های پرچم در منطقه و بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی که چیزی نزدیک 80 یا 90 درصد این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشتند.

*فارس: در سال‌جاری پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه چهار به چه صورتی است و چه برنامه‌هایی دارید؟

محمدی: امسال هم پروژه‌هایی را آغاز کرده‌ایم، آیلند خیابان کارگر شرقی از میدان گلستان تا جاده ساحلی یکی از پروژه‌های خوب شهرداری منطقه چهار است که با نصب چندین آب‌نما و چندین پل عابر پیاده، نصب وسیله‌های ورزشی و تندرستی، در آینده برند منطقه خواهد شد و چون عرض آیلند خوب است، جایگاه خوبی برای ورزش صبحگاهی می‌شود.

تکمیل پارک بانوان که کلنگ‌زنی آن را داشتیم، اصلاح طرح هندسی میدان کارگر ورودی فرهنگ‌شهر، احداث فضای سبز منطقه زیر پل ششم و پنج باب زمین ورزشی و سه باب سرویس بهداشتی در برنامه کاری ما قرار دارد.

تعویض و اجرای جدول‌گذاری را هم خواهیم داشت، احداث فضای سبز، احداث سرای محله و سایر پروژه‌های کاری دیگر در برنامه امسال ما خواهد بود.

*فارس: توسعه مساحت فضای سبز منطقه در سال‌های گذشته چگونه بوده است؟

محمدی: توسعه فضای سبز منطقه چهار در سال 90 حدودا، 17 هکتار بود که در سال 91، 29 هکتار به آن اضافه کردیم. که در مجموع این دو سال، حدود 46 هکتار به سرای فضای سبز اضافه شده است.

یعنی سرانه فضای سبز سال 90، که 4.83 بوده است در سال 91 به 6.1 رسیده است.

*فارس: شهرداری این منطقه در بحث ترافیکی چه کارهایی انجام داده است؟

محمدی: در گروه معاونت ترافیک ما فعالیت‌های زیادی انجام شده است اصلاح هندسی در چندین منطقه، نصب ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه کولردار، نصب حدودا 20 ایستگاه اتوبوس معمولی، اجرای چراغ‌های هوشمند راهنمایی در تقاطع‌های منطقه و احداث یک پل عابر پیاده، نصب گاردریل و خط‌کشی و فونداسیون‌ها و رنگ‌های جداول از جمله آن‌هاست.

*فارس: آیا شهرداری منطقه چهار در بحث فرهنگی هم فعالیت‌های خاصی داشته است؟

محمدی: بله، سامانه آموزش شهروندی با برگزاری جلسه هم‌اندیشی امام جمعه‌های مساجد به برپایی محافل انس با قرآن در سطح منطقه پرداخته است، دیدار از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه‌های افطار در ماه مبارک رمضان، برپایی سفره‌های هفت سین، برگزاری مراسم افتتاح اولین تلویزیون محله‌ای، که کار فرهنگی خیلی خوبی بوده است، همچنین به برگزاری همایش خانواده‌های موفق با حضور اساتید برتر و بسیاری کارهای مختلف دیگر در زمینه‌های فرهنگی پرداختیم.

گفت‌و‌گو از: سپیده قاضی‌زاده

انتهای پیام/72001/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول